برگزاری نشست کمیته مشترک راهبردی آب ایران و آلمان

اولین نشست کمیته مشترک راهبردی آب ایران و آلمان با حضور نمایندگان ارشد وزارت محیط زیست، حفاظت از طبیعت و ایمنی هسته ای(BMU)، آژانس توسعه همکاری¬های بین¬المللی آلمان(GIZ)، وزارت نیرو و شرکت های مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و مهندسی آب و فاضلاب کشور، روز سه شنبه ۱۰/۲/۹۸ در ستاد وزارت نیرو برگزار شد.

هدف اصلی برگزاری این جلسه که ریاست آن را مشاور وزیر نیرو در امور بین­الملل بر عهده داشت، بررسی آخرین وضعیت پروژه­های در حال مطالعه و پیشنهاد پروژه­های مشترک مورد علاقه طرفین بود.

در ابتدای جلسه، آخرین وضعیت طرح جایگزینی پساب مشهد با منابع آب مصرفی موجود در بخش کشاورزی و فضای سبز در راستای مقابله با کمبود آب شرب و ضرورت کاهش ریسک­های احتمالی آتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. طرف آلمانی با ادامه مطالعات طرح مذکور پس از دریافت شرح خدمات نهایی از طرف ایرانی موافقت نمود.

در ادامه در زمینه پیاده­سازی مدیریت به هم پیوسته منابع آب در حوضه آبریز زاینده رود و نهائی نمودن دستورالعمل سازمان حوضه آبریز رودخانه( RBO ) تبادل نظر شد. در این نشست آقای سلامت به عنوان نماینده شرکت مدیریت منابع آب ایران، سوابق اقدامات انجام شده با وزارت آموزش و تحقیقات آلمان( BMBF ) و موسسه مدیریت منابع (INTER۳) این کشور را تشریح نمود. پس از بحث در خصوص ابعاد مختلف پروژه مذکور، مقرر شد وزارت نیرو با هماهنگی وزارت محیط­زیست، حفاظت از طبیعت و ایمنی هسته ای آلمان( BMU ) از طریق آژانس توسعه همکاری های بین المللی ( GIZ ) اقدام به اصلاح، تکمیل و مبادله شرح خدمات  تدوین شده پروژه مذکور نماید. مقرر شد طرف آلمانی نیز در بازه زمانی یک­ساله اقدام به تکمیل مطالعات کاربردی و تسریع در پیاده سازی مدیریت به هم پیوسته منابع آب در حوضه آبریز زاینده رود با هدف ارتقاء وضع موجود نماید.

همچنین در جلسه بعد از ظهر در خصوص پیشنهاد طرح های آب و فاضلاب از جمله ۱- مدیریت فاضلاب شهر اهواز و ۲- آب بدون درآمد ( NRW ) در شهر بوشهر تبادل نظر شد و نماینده آلمانی درخواست تهیه گزارش توجیهی اولیه توسط مسئولین ایرانی را نمود تا امکان طرح آن در BMU و GIZ فراهم گردیده و در زمان مناسب نتیجه پذیرش/عدم پذیرش مشارکت طرف آلمانی اعلام شود .

در پایان جلسه نمایندگان دو کشور رضایت خود را از برگزاری اولین نشست کمیته مشترک راهبردی ایران و آلمان اعلام نمودند و اظهار امیدواری کردند در آینده نزدیک شاهد تحولات چشمگیری در زمینه های کاربردی مرتبط با صنعت آب و فاضلاب باشند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات