عملیات بهسازی آسفالت مسیرهای بی آر تی تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد

عملیات بهسازی آسفالت مسیرهای بی آر تی تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد

به گزارش شهریار ، بابک شریفی در گفتگو با برنامه رادیویی شهریمیز با بیان این مطلب اظهار داشت: در این اقدام مسیرهای ۲۳ ایستگاه بی آر تی (۴۶ ایستگاه به صورت رفت و برگشت) با استفاده از بتن آرمه، بهسازی می شوند.

شریفی با بیان اینکه عملیات اجرایی بهسازی این ایستگاهها از سال ۹۸ مجددا آغاز شده است، گفت: هم اکنون در ۳ ایستگاه در محل‌های سه راهی ولیعصر، ایستگاه شهریار و سه راهی آذری عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در مسیرهای بی آر تی عمده ترین مشکل آسفالت در نزدیکی محلی بود که اتوبوس به ایستگاه می رسید، افزود: از لحاظ عبور و مرور وقتی اتوبوس به ایستگاه می‌رسید و ترمز می‌گرفت، در این بخش‌ها مشکلاتی از قبیل جمع شدگی آسفالت را شاهد بودیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز از پایان عملیات بهسازی آسفالت در مسیرهای بی آر تی خبر داده و گفت: به همین منظور مناقصه‌ای برگزار می‌شود که در نهایت تا انتهای امسال تمام ایستگاههای بی آر تی بهسازی می شود.

شریفی با تاکید بر کیفیت خوب آسفالت استفاده شده در تبریز، اظهار داشت: پس از افتتاح کارخانه آسفالت ۱۶۰ تنی سازمان عمران شهرداری تبریز، آسفالتی که در این کارخانه تولید می شود از لحاظ کیفیت با هیچ کارخانه‌ای قابل رقابت نیست.

وی ادامه داد: در این کارخانه بخشی به عنوان کنترل کیفی وجود دارد که آسفالت تولیدی از نظر کیفی ارزیابی می شود. همچنین دستگاهها و تجهیزاتی که در کنترل کیفیت آسفالت داریم به صورت روتین و ماهانه توسط اداره استاندارد مورد ارزیابی قرار می گیرند. در کنار آن با آزمایشگاه مکانیک خاک استان ارتباط تنگاتنگی داریم که خود را بازآموزی کرده و آنها هم در کنار ما بر کیفیت آسفالت تولیدی نظارت دارند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: بنده در مورد آسفالتی که از کارخانه در آمده و روی ماشین است، صفر تا صد پاسخگو هستم ولی پس از آن به دلیل برخی کمبود امکانات ممکن است از نتیجه مطلوب حاصل نشود.

شریفی یادآور شد:با توجه به دستور شهردار محترم تبریز مبنی بر مجهز بودن تمامی مناطق به دستگاه فلاسک، در بحث حمل و پخش بسیاری از مشکلات ما با اهتمام مناطق حل می شود.

وی با اشاره به اینکه پخش آسفالت اساسی بر عهده سازمان عمران شهرداری تبریز است، گفت: ۱۳۰ هزار تن آسفالت تولید شده در سال ۹۷ طی ۳ مرحله توزیع شده است. سه گروه اینها را در سطح شهر پخش می کنند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز ادامه داد: یکی از این بخش ها کارگاههای امانی مناطق است که سال ۹۷ میزان ۲۰ هزار تن از طریق کارگاههای امانی مناطق دهگانه در خیابان ها و کوچه ها در بحث چاله گذاری و لکه گیری از طریق این کارگاهها پخش شد. دومین قسمت از طریق پیمانکاران بحث لکه گیری مناطف انجام می شود ۵۳ هزار تن طی سال ۹۷ برای آنها ارائه شده است.

شریفی با تاکید بر اینکه علی رغم مشکلات اقتصادی حجم آسفالت ریزی ما نسبت به سال‌های گذشته هیچ گونه کاهش پیدا نکرده است، گفت: خیابان‌های جدید الاحداث و مسیرهایی مثل فیضیه غربی، ارتش، پل نصر، افلاک نما و ... داریم که توسط سازمان عمران آسفالت ریزی شده است. اگر این خیابان های مسیرگشایی نبود و با آن آسفالت ها می توانستیم آسفالت خیابان‌های موجود را ترمیم کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات ما کاهش پیدا می‌کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات