طرح آزمایشی گردشگری شبانه شیراز اجرا شد

طرح آزمایشی گردشگری شبانه شیراز اجرا شد


طرح آزمایشی گردشگری شبانه شیراز به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این کلانشهر در گذر تاریخی حافظیه به نام «کوی رندان» اجرا شد.
مدیر گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به ظرفیت‌های گسترده این شهر در گردشگری گفت: اغلب تورهای گردشگری ما به روز خلاصه می‌شوند و این در حالی است که گردش در شب از جذابیت بیشتری دارد. بحث گردشگری شبانه اخیرا با تاکید بر افزایش مدت زمان بازدید از جاذبه‌های شیراز مطرح شده و گردشگری ادبی در این میان از ظرفیت مطلوبی برخوردار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز،علی نیری با تاکید بر برگزاری برنامه‌هایی در این راستا در یک هفته اخیر در شیراز بیان می‌کند: ۱۵ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹ تا ۲۰ و به مناسبت گرامیداشت روز شیراز از دوستان و فرهیختگان برای بازدید از کوچه جنب آرامگاه حافظیه دعوت شد تا آغازی برای تقویت گردشگری شبانه در جوار یک چهره ادبی باشد.
وی برنامه‌ریزی برای گردشگری ادبی را در طرح گردشگری شبانه فرصت مطلوبی دانست و اضافه کرد: وجود آرامگاه‌های حافظ و سعدی و بزرگان ادبی دیگر حلقه مناسبی است که می‌توان در برگزاری تورهای شبانه از آنها استفاده کرد.
مدیر گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خطاب به شهروندان و صاحب‌نظران حوزه گردشگری گفت: از آنجایی که در نظر داریم به فراخوان مناسبت‌های ملی و مذهبی رخدادهای شبانه ای را در گذر مجاور آرامگاه حافظ داشته باشیم شهروندان و صاحب نظران می‌توانند با ارائه پیشنهاد به بهبودی طرح آزمایشی گردشگری شبانه شیراز کمک کنند.
نیری با اشاره به صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت جهانی درآمدزا اظهار کرد: یکی از الگوهای فضایی خاص در این صنعت، گردشگری شهری است که در آن نواحی از شهر که جاذبه‌های متعددی دارند به مقصد گردشگری تبدیل می‌شوند.
وی افزود: توسعه گردشگری در شب همچنین باعث افزایش کیفیت زمان در معرفی جاذبه‌ها می‌شود و امنیت را نیز در بسیاری از نقاط شهر که این تورها برگزار می‌شوند نیز بالا می‌برد. در فصول گرمتر با اجرای گردشگری در شب دمای بهتری برای بازدید از جاذبه‌ها و محله‌ها وجود دارد و امکان توسعه گردشگری در حوزه رصد ستارگان در نقاط مرتفع شهر نیز فراهم می‌شود
مدیر گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: علاوه بر تامین زیرساخت‌ها به فرهنگ‌سازی نیز در شهرمان نیاز داریم تا ساکنان یک منطقه و محله نیز در برگزاری رویدادها در گردش شبانه همکاری مطلوبی داشته باشند. لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات