استفاده از منابع مالی غیر دولتی برای تامین، انتقال و امنیت آب...

استاندار خراسان رضوی استفاده از منابع مالی غیردولتی برای تامین، انتقال و امنیت آب را سه اولویت اصلی حوزه آب در خراسان رضوی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی طی بازدید از شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در نشست هم اندیشی مدیران صنعت آب استان گفت: در شرایطی قرار داریم که باید به کنترل، استفاده بهینه و تقسیم عادلانه آب اهمیت بدهیم و در این راستا نگاه اصلی باید استفاده از بخش غیر دولتی باشد.

استاندار خراسان رضوی خطاب به مدیران صنعت آب استان گفت: باید یک کمیته اقتصادی برای آب ایجاد شود و این کمیته بسته جامع و اجرایی ارائه کند تا بر این اساس کارها انجام گیرد.

وی افزود: اتفاقات اخیر در کشور نشان می دهد که ما باید برای رفع بستر و حریم رودخانه ها که در چند سال گذشته تصرف شده، اقدام کنیم؛ کارگروهی هم برای این کار فعال است و همه دستگاه ها باید کمک کنند این مهم به انجام برسد.

استاندار تاکید کرد: صنعت آب باید برای استحصال آب برنامه معتدل و جذاب داشته باشد تا بتوانیم برای جذب سرمایه گذار فراخوان بدهیم و از طریق عملیات آبخیزداری و آبخوان داری و ... نیز احداث سدهای خاکی با بخش خصوصی به توافق برسیم؛ در این خصوص با وزارت نیرو به توافق رسیده ایم.

رزم حسینی موضوع انتقال آب به خراسان رضوی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر تمام تمرکز ما بر روی آب های زیرزمینی است برای ایجاد شرایط پایدار در تامین آب باید به انتقال آب توجه کنیم.

وی افزود: مدیران صنعت آب استان باید انتقال آب را در دستور کار قرار دهند و با برنامه زمان بندی شده برای این کار جلو بروند. وی همچنین از موافقت وزیر نیرو با انتقال آب به خراسان رضوی خبر داد.

استاندار خراسان رضوی امنیت آب را هم مورد اشاره قرار داد و بر تامین امنیت تصفیه خانه ها تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات