جلوگیری از برداشت بیش از ۵۸۷ هزار متر مکعب آب از آبخوان های ورامین/...

سرپرست امور منابع آب ورامین از پر و مسلوب المنفعه نمودن سه حلقه چاه غیرمجاز و به دنبال آن جلوگیری از برداشت بیش از ۵۸۷ هزارمترمکعب آب از آبخوان های منطقه در حوزه عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران ، "محمد داودی" با اعلام این خبر گفت: با تلاش امور منابع آب ورامین و با اخذ دستور قضایی، تعداد سه حلقه چاه غیرمجاز به عمق ۹۰ متر و دبی ۴۶ لیتر در ثانیه در حوزه عملکرد این امور پر و مسلوب المنفعه شده است.

وی ادامه داد: با اجرا و اعمال قانون نسبت به این چاه غیر مجاز سالیانه ۵۸۷ هزار و ۳۴۷ متر مکعب در سفره آب زیرزمینی منطقه ذخیره و از خروج این مقدار آب زیر زمینی جلوگیری خواهد شد.

سرپرست امور منابع آب ورامین با بیان اینکه طی هفته گذشته نیز یک دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و ۹ مورد اخطاریه صادر و ابلاغ گردیده است، گفت: با پیگیری های صورت گرفته ضمن جلوگیری از اضافه برداشت یک حلقه چاه با حجم صرفه جویی ۴۳ هزار و ۵۴۵ متر مکعب، پنج حلقه چاه غیرمجاز شناسایی گردیده است که اقدامات لازم جهت پر و مسلوب المنفعه نمودن آنها در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت دستگاه های حفاری زیر ذره بین گروه های گشت و بازرسی قرار دارد، گفت: امور منابع آب ورامین با قاطعیت و از طریق مراجع قضایی و انتظامی با حفاران و مالکان چاه های غیرمجاز برخورد می کند چراکه بهره برداران باید در چارچوب قانون نسبت به استفاده از منابع آب اقدام کنند تا آسیبی به منابع این مایه حیات وارد نشود.

داودی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش و زحمات شبانه روزی مامورین امور منابع آب درخصوص انجام صحیح وظایف قانونی خود تاکید کرد: امور منابع آب ورامین به عنوان متولی آب در حوزه عملکرد شهرستان و به عنوان نماینده شرکت آب منطقه ای تهران با جدیت و بر اساس قانون نسبت به برخورد با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیرزمینی اقدام و اهتمام جدی خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات