تاسیسات آبرسانی آسیب‌دیده از سیلاب در میلاجرد استان مرکزی بازسازی شد

تاسیسات آبرسانی آسیب‌دیده از سیلاب در میلاجرد استان مرکزی بازسازی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کمیجان با اعلام این خبر گفت: پس از بارندگی‌های اخیر در کشور و جاری شدن سیلاب در دشت میلاجرد به‌رغم وجود تجهیزات، خاکریز، سیل‌بند و دیواره‌های بتنی، ورود روان‌آب‌ها به محوطه چاه‌های شماره ۴ و ۵ تامین آب شرب شهر و نفوذ به دهانه و لوله جداره چاه‌ها، باعث کدورت و تغییر کیفیت آب شرب این چاه‌ها شد.
"سید مهرداد بنی‌جمالی" افزود: اداره آبفای میلاجرد بلافاصله چاه‌های آسیب‌دیده را از مدار بهره‌برداری خارج و عملیات ترمیم محوطه، بازسازی و بهسازی چاه‌های مذکور را آغاز کرد.
مدیر امور آب و فاضلاب کمیجان تصریح کرد: پایش ۲۴ ساعته کمی و کیفی منابع آب شرب به‌منظور اطمینان از کیفیت و سلامت آب استحصالی در ایام بارندگی، شست و شوی ۳۵ کیلومتر شبکه توزیع، ۳ کیلومتر خط انتقال و مخزن ذخیره آب ۲۰۰۰ مترمکعبی شهر میلاجرد جهت ارتقای سطح بهداشت و کیفیت آب مصرفی شهروندان از جمله اقدامات انجام شده در زمان بروز سیلاب بود.
وی همچنین به مجهز کردن چاه شماره ۴ به سیستم راه انداز و کنترل از راه دور به‌عنوان اقداماتی اساسی برای تامین و توزیع آب با کیفیت مناسب برای شهروندان میلاجردی در این زمان اشاره کرد و افزود: عملیات دیگری همچون لایروبی چاه‌ها با پمپ‌های شفت و غلاف به مدت ۷۲ ساعت، ترمیم سیل‌بندها، خاکریزها و ایجاد دیواره سیل‌بند پشت دیواره بتنی برای محافظت در برابر سیلاب انجام شد.
بنی‌جمالی همچنین از جابه‌جایی ادوات و منصوبات سر چاهی با ساخت اتاقک جدید چاه شماره ۴ میلاجرد که حدود یک متر بالاتر از سطح زمین تعیین شده، به‌عنوان فعالیت‌های در حال انجام خبر داد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات