اجرای پروژه پژوهشی «تخمین سهم مشترکان شبکه در ایجاد ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق یزد، محمد زارعشاهی مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات این شرکت با اعلام این خبر افزود: این پروژه پژوهشی بعد از برداشت اطلاعات و تعیین سهم و جهت هارمونیک و فلیکر ۲۰ مشترک این شرکت در مدت ۱۲ ماه و با هزینه ۵۲۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی انجام شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر گزارش نهایی پروژه، نرم افزاری نیز در دست تهیه است تا در آینده بتوان از خروجی دستگاه های اندازه گیری کیفیت توان که توسط کارشناسان معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای یزد به صورت مستمر انجام می شود به سهم هارمونیکی هر مشترک نیز دست یافت.

مهندس زارعشاهی تصریح کرد: با توجه به افزایش میزان هارمونیک ها در شبکه قدرت و تاثیرات مخرب آن ها بر تجهیزات الکتریکی، تعیین میزان مشارکت و سهم مصرف کننده از شکل میزان هارمونیک در نقطه اتصال به شبکه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان این که اندازه گیری ها در پست هایی که با توجه به نوع بار آن ها دارای آلودگی هارمونیکی بیشتری می باشند، انجام شده است؛ افزود: لازم است اندازه گیری پارامترهای کیفیت توان به صورت دوره­ای و یا مستمر در نقاط مختلف شبکه به منظور شناسایی مشترکان آلوده و اصلاح آن ها انجام پذیرد و در آینده با اصلاح قوانین و فرآیندها جرائم برای این مشترکان در نظر گرفته شود.

مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات شرکت برق منطقه ای یزد نقاط اندازه گیری مشترکین آلوده کننده کیفیت توان را در ۵ پست یزد دو، حدید، یزد یک، سرو و امامزاده و شامل سه سطح ولتاژ ۳۳،۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت برشمرد.

شایان ذکر است، بیش از ۷۳ درصد انرژی الکتریکی در استان یزد در بخش صنعت مصرف می شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات