شهردار اهواز مطرح کرد: بازارهای روز گزینه ای مناسب برای ساماندهی مشاغل غیر رسمی

شهردار اهواز مطرح کرد: بازارهای روز گزینه ای مناسب برای ساماندهی مشاغل غیر رسمی

شهردار اهواز در جلسه شورای اداری شهرداری از بازارهای روز به عنوان یکی از گزینه های مناسب جهت ساماندهی مشاغل غیر رسمی(دستفروشان و وانت بارها) نام برد.
به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این جلسه که با حضور معاونین و مدیران مناطق و سازمان های شهرداری اهواز تشکیل شد، منصور کتانباف با اشاره به ضرورت ساماندهی دستفروشان و وانت بارها در کلیه نقاط شهر بویژه هسته مرکزی بیان کرد: یکی از تجربیات موفق در سراسر کشور در زمینه ساماندهی دستفروشان و مشاغل غیررسمی، راه اندازی روز بازارها در محلات مختلف شهر است، به این شکل که دستفروشان و وانت بارها با اعلام قبلی هر روز در یک محل جمع می شوند. مناطق و معاونت خدمات شهری پیگیری لازم را داشته باشند.
ماه مبارک رمضان
شهردار اهواز ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همه دستگاهها بویژه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان با جدیت به اجرای برنامه های متناسب از قبیل مسابقات ورزشی جام رمضان، ایستگاههای اطعام مردمی، محافل انس با قرآن و... با استفاده از ظرفیت مردمی، مساجد و حسینیه ها در مناطق هشتگانه اقدام کنند.
کتانباف با اشاره به مصوبات اولیه شورای اداری مبنی بر لزوم دیدار هفتگی مدیران در مساجد با معتمدین محله یادآور شد: دیدار مردمی مدیران شهرداری در مساجد و رسیدگی به مشکلات محلات از جمله مصوبات دایمی این دوره مدیریت شهری است. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تحقق بیشتر این موضوع است. لازم است مدیران مناطق هشتگانه ضمن عمل کردن به این وظیفه، نتایج دیدار و صورتجلسه را به مرکز جهت پیگیری منعکس کنند.
وی با اشاره به دیدار خود با معتمدین نهضت آباد گفت: با توجه به انتصاب مجری طرح های نهضت آباد همه ارگانهای شهرداری اهواز موظف به همکاری با وی جهت بهسازی و رفع مشکلات محله بویژه تکمیل بدنه سازی ها، تقاطع غیر همسطح و... هستند. همچنین با توجه به شرایط فعلی در کوی علوی، معضلات این محله به صورت ویژه و در اسرع وقت پیگیری شود.
عوارض ناشی از سیلاب
شهردار اهواز با بیان اینکه هنوز آثار ناشی از سیلاب در بلوارهای ساحلی به چشم می خورد، اظهار کرد: بهسازی معابر ساحلی و ترمیم نقاط آسیب دیده، برداشت گل و لای های باقی مانده، جایگزینی جداول تخریب شده و... از جمله اقداماتی است که سریعاً باید توسط مناطق به انجام برسد.
وی تاکید کرد: جهت پیشگیری از خطرات بهداشتی، تخلیه آبهای راکد و سرگردان در محلات عین دو و گلبهار نظافت محیط به همراه لایروبی و آهک پاشی ها نیز که در حال انجام است، سریعتر به پایان برسد.
کتانباف افزود: رسیدگی به پارکهای ساحلی و بازسازی آنها همچنان در جریان است. ایستگاههای پمپاژ آب خام بازسازی شده و بقیه موارد نیز در حال پیگیری است. همچنین دقت شود در تعمیر و روشنایی ها و تاسیسات برقی موارد ایمنی رعایت شود. مناطق متولی کار بوده و معاونت خدمات شهری و سازمان پارکها بر این کار نظارت داشته باشند.
شهردار اهواز در خصوص اقدامات لازم برای جبران خسارت ها اذعان کرد: مکاتبات لازم با رییس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رییس جمهور، شورای اسلامی شهر تهران و سایر مقامات با استفاده از نمایندگان مجلس و سایر ظرفیت ها انجام شده است و دستورات اولیه اخذ شده است، اما آنچه که در این مورد و در موارد مشابه مهم تر است، پیگیری تا رسیدن به نتیجه مطلوب است، بنابراین لازم است از ظرفیت همه نیروها جهت پیگیری ها استفاده شود.

پروژه های عمرانی
شهردار اهواز از افتتاح چند پروژه عمرانی در ماههای آینده خبر داد و گفت: مهم ترین این پروژه ها فاز دوم تقاطع چند سطحی شهید کجباف است که تاثیر به سزایی در سبک شدن ترافیک میدان شهید بندر دارد.
منصور کتانباف به تدوام پروژه های آسفالت اشاره کرد و گفت: چندین اکیپ در چند جبهه مشغول انجام عملیات آسفالت و لکه گیری هستند، باید کیفیت و دقت نیز چاشنی کار شود تا این خدمت به صورت کامل به انجام برسد و شاهد نباشیم که به خاطر یک نقص کوچک، کل زحمات و هزینه ها زیر سوال برود.
وی با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی یادآور شد و بیان کرد: با توجه به افزایش بی سابقه هزینه ها و ثابت ماندن درآمدها، هر چه زودتر بتوانیم پروژه ها را به پایان ببریم، سود کرده ایم.
حوزه معاونت مالی و اقتصادی
شهردار اهواز به قانون بودجه ۹۸ کشور اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه ۹۸ کل کشور دو بند راهگشا برای شهرداری ها موجود است، یکی از اینها تهاتر مطالبات شهرداری ها با بدهکاری شهرداری ها به بانک هاست. با توجه به سقفی که برای این بند قائل شده اند، معاونت مالی و اقتصادی باید هر چه سریعتر ساز و کار لازم نسبت به استفاده از این ظرفیت اقدامات لازم را انجام دهد.
کتانباف در خصوص اخذ کمک های دولتی جهت پروژه های شهری خبر داد: دولت امکان کمک مستقیم به پروژه ها را حتی در موضوع قطار شهری ندارد. اما به عنوان کمک، گزینه اوراق مشارکت با تضمین نیمی از آن را پیش روی ما گذاشته است. این مصوبه در همه پروژه ها اعم از قطار شهری، حمل و نقل عمومی، بازآفرینی شهری و...مصداق دارد. در این میان بازآفرینی شهری پتانسیل مناسبی برای رفع بسیاری از عقب افتادگی هاست.
وی با اشاره به مطالبات شهرداری از ارگانهای مختلف بیان کرد: جلسات متعددی با کارخانجات و صنایع مختلف در پایان سال گذشته برای اخذ مطالبات داشتیم، برخی از آنها مهلت گرفتند و در حال پیگیری تا رسیدن به نتیجه کامل هستیم.
شهردار اهواز دستور داد: معاونت مالی و اقتصادی گزارش تحلیلی و کارشناسی از دریافتی های شهرداری اهواز در موضوعات آلایندگی و ارزش افزوده تهیه کند و جلسه ای در این خصوص با حضور استاندار خوزستان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، مدیرکل امور مالیاتی و مدیرکل اقتصاد و دارایی استان و... تشکیل شود.
حوزه خدمات شهری
منصور کتانباف به معضل آبگرفتگی در سطح شهر اشاره و بیان کرد: برای مقابله با آبگرفتگی های فصل پاییز از همین الان باید آماده باشیم. استاندار خوزستان برای منطقه شش که یکی از نقاط حساس و آبگیر است، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و در حال پیگیری برای تخصیص این اعتبار هستیم. ضمن آنکه خرید حداقل ۴۰ پمپ SP (هرمنطقه ۵ پمپ) باید برای امسال در دستور کار قرار گیرد و با توجه به شناسایی نقاط حساس آبگیر، هماهنگی های لازم هم با سازمان آب و برق و شرکت آبفا انجام شود.
گفتنی است در این جلسه صفری معاون فنی و عمرانی در گزارشی آخرین وضعیت پروژه های شهرداری و برنامه عمرانی امسال را تشریح کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات