‍ ‍ شهروندان نکات ایمنی مربوط به سرویس کولر های آبی را رعایت کنند

شهروندان نکات ایمنی مربوط به سرویس کولر های آبی را رعایت کنند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولر های آبی را بدانند و رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین به نقل از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  کرمان، علی عسکری افزود: شاید راه اندازی کولرها کار ساده ای به نظر برسد اما در واقع با جان افراد در ارتباط است

وی به شهروندان توصیه کرد: نصب و راه اندازی کولر باید توسط سرویس کار مجاز انجام گیرد و لازم است در ابتدا دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  شهر کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه هر ساله تعداد زیادی از هموطنان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولرهای آبی دچار برق گرفتگی و حادثه می‌شوند و در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی تجربگی، قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و متاسفانه دچار برق گرفتگی می‌شوند، لازم است هنگام سرویس، کولر حتما خاموش باشد.

وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند قطع بودن کلید کولر به هیچ عنوان دلیل بر برق دار نبودن سیستم‌های کولر نیست و در صورت امکان حتما برق ساختمان قطع شود.

عسکری  گفت: بایستی مسیر انشعاب جریان برق و سیم کشی کولر کنترل گردد تا از سلامت و صحت آن اطمینان حاصل شود و در مواقع ترک منزل برای مدت طولانی و مسافرت، حتما جریان برق و آب کولر قطع گردد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  شهر کرمان تاکید کرد: نصب فیوز مناسب در کولرها نیز ضروری است و شهروندان توجه داشته باشند ریختن آب با شیلنگ بر روی پوشال ها میتواند خطر آفرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن این که لازم است در نصب  کولرها دقت شود که خطر سقوط نداشته باشد و جهت جلوگیری از آتش سوزی، کولرها در مکان های امن و با فاصله از دودکش ها نصب شوند.

عسکری از شهروندان خواست همواره به خاطر داشته باشند که ناگوارترین حوادث در دل کوچکترین بی احتیاطی‌ها نهفته است .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات