همکاری با آژانس بین المللی ژاپن در زمینه تدوین برنامه اجرایی شهرداریها برای مقابله با حوادث و سوانح شهری

همکاری با آژانس بین المللی ژاپن در زمینه تدوین برنامه اجرایی شهرداریها برای مقابله با حوادث و سوانح شهری

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور از برنامه همکاری مشترک بین این سازمان و آژانس بین المللی ژاپن (جایکا) به منظور تدوین برنامه اجرایی شهرداریها برای مقابله با حوادث و سوانح شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، حسین رجب صلاحی با بیان این مطلب اظهار کرد: هم‌زمان با پیش­بینی ساختار مدیریت بحران در شهرداری­ها و تشکیل دبیرخانه کشوری ستاد مدیریت بحران شهرداری­های کشور موضوع تقویت ستادهای مذکور در دستور کار این حوزه قرارگرفته و با طی مراحل قانونی و صدور مجوزهای لازم، پروژه برنامه تولید مشترک دانش برای تقویت ظرفیت مدیریت بحران در شهرداری­ها به آژانس جایکا منعکس و بعد از تائید و تصویب در آژانس یادشده طی سال­های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اجرا شده است.

وی افزود: این همکاری در سال جاری با رویکرد جدید و درنظر گرفتن وضعیت آسیب­پذیری شهرها از جمله شهرهای آسیب پذیر در برابر حوادث و سوانح (سیل و زلزله)، اجرایی خواهد شد.

رجب صلاحی اضافه کرد: این همکاری بین­المللی فرصت مناسبی است تا با اشتراک گذاشتن دانش بین دو کشور ایران و ژاپن و توانمندسازی شهرداری­ها، در راستای کاهش خطرپذیری، کاهش تعداد افراد متاثر از حوادث و سوانح همچنین خسارات ناشی از آن، برنامه­ریزی و اقدام گردد.

وی در ادامه گفت: در این خصوص با تشکیل جلسات کارشناسی بین معاونت امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور و آژانس جایکا مقرر شد در مرحله اول تعدادی از شهرهایی که از میزان خطرپذیری بالاتری در برابر حوادث از جمله سیل و زلزله، برخوردار می­باشند، انتخاب و برنامه مقابله با حوادث و سوانح در این شهرها تدوین و اجرایی شود.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور همچنین با اشاره به اهمیت تشکیل ستادهای مدیریت بحران شهرهای کشور گفت: هدف اصلی از تشکیل این ستادها ایجاد ساختار سازمانی برای اجرای وظایف شهرداری­ها در مراحل چهارگانه مدیریت بحران و همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی با سایر سازمان­ها و دستگاه­های مرتبط می باشد و در برنامه همکاری مشترک با آژانس جایکا درنظر داریم با توانمندسازی این ستادها همچنین تدوین برنامه اجرایی شهرداری برای مقابله با سوانح و حوادث شهری، شرایط ایمن و مناسبی برای زندگی شهروندان فراهم شود.

رجب صلاحی در پایان اضافه کرد: این برنامه همکاری مشترک از جمله اقدامات مهم سازمان شهرداریها و دهیاریها بوده و می تواند زمینه انتقال دانش بین دو کشور همچنین تدوین برنامه های اجرای مشابه در سایر شهرداریها را با کمک آژانس جایکا فراهم سازد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات