مهار آتش بازار تبریز در کمتر از ۵ ساعت

مهار آتش بازار تبریز در کمتر از ۵ ساعت

شهریار تبریز/ محمود نصیرپور: شب گذشته (چهارشنبه) با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تبریز مبنی بر مشاهده دود و آتش از سرای دو دری، نیروهای آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام شده و این در شرایطی بود که با توجه به وجود مغازه های لوازم آرایشی، شدت آتش در این محل بسیار زیاد بود. با این حال اقدام بموقع آتش نشانان مانع از گسترش آتش به سراهای مجاور شد و این عملیات که از حدود ساعت ۲۲ دیشب آغاز شده بود، سرانجام پس از پنج ساعت و در حوالی ساعت سه بامداد امروز با اطفاء کامل حریق به پایان رسید.

دود غلیظ و حرارت زیاد از یک سو و تجمع اصناف و بازاریان از طرفی دیگر، با اینکه کار آتش نشانان و نیروهای امدادی را سخت کرده بود اما با این حال اقدام بموقع و ایثارگرانه این نیروها، موجب شد تا عملیات اطفاء حریق در مدت زمان پنج ساعت به پایان برسد.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز از نخستین دقایق آتش سوزی در محل حضور یافته و تا پایان در جریان عملیات اطفاء قرار داشت. همچنین حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان، سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی و مهدوی فرماندار تبریز نیز از نزدیک در جریان عملیات اطفاء حریق بازار تبریز قرار گرفتند.

در کنار نیروهای عملیاتی آتش نشانی، نیروهای امدادی دیگر از جمله سپاه، یگان ویژه، نیروی انتظامی، ارتش، اورژانس و هلال احمر نیز آماده امدادرسانی بودند و این همکاری در نهایت منجر به این شد که خسارت آتش سوزی شب گذشته بازار تبریز، کمتر از آن میزانی باشد که آتش سوزی ۱۰ سال گذشته در همین محل بر جای گذاشته بود.

در این حادثه، ۱۶ نفر بر اثر دود غلیظ و حرارت زیاد، دچار مصدومیت شدند که بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

شهردار تبریز: حجم زیاد آتش در کمتر از پنج ساعت مهار شد

در ارتباط با این حادثه، ایرج شهین باهر شهردار تبریز ضمن تقدیر از فداکاری و اقدام بموقع و سریع نیروهای امدادی بخصوص آتش نشانی، گفت: به لطف خدا و تلاش آتش نشانان که از دقایق نخستین آتش سوزی در محل حاضر بودند، این حریق که حجم زیادی داشت در عرض پنج ساعت مهار شد و عملیات لکه گیری نیز تا صبح ادامه داشت.

وی افزود: شامگاه چهارشنبه بار دیگر جهاد و از خودگذشتگی غیورمردانی نمایانگر شد که با شعله های سوزان و سرکش و بی رحم آتش در بازار بزرگ تبریز پنجه افکندند و در این راه جان شیرین خود را به خطر انداختند.

شهردار تبریز ادامه داد: کار طاقت فرسا و جهادی آتش نشانان زمانی معنا می یابد که بدانیم در کمتر از پنج ساعت آتش سوزی مهیب بازار تبریز مهار شد و کارکنان آتش نشانی اجازه فوران و وارد شدن خسارات بیشتر به این اثر مهم تاریخی و اصناف و کسبه ساکن در آن را ندادند.

ایرج شهین باهر یادآور شد: اینجانب قدردانی و سپاس خود را از تک تک آتش نشانان زحمت کش و عزیز اعلام کرده و دست یکایک آنان را می فشارم.

گفتنی است مشابه چنین آتش سوزی در سرای دو دری (ایکی قاپولیلار) بازار تبریز، ۱۰ سال قبل نیز رخ داده بود اما آتشی که در آبان ۸۸ پس از ۴۸ ساعت اطفاء شده بود، با تلاش ایثارگرانه ماموران آتش نشانی بامداد امروز در عرض پنج ساعت مهار شد.

انتهای خبر/ م ن

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات