هشدار رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در خصوص تولید و مصرف بلوک‌های سبک بتن کفی

هشدار رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در خصوص تولید و مصرف بلوک‌های سبک بتن کفی

بنانیوز - رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در خصوص تولید و مصرف بلوک‌های سبک بتن کفی که با نام‌های مختلف مانند CLC www.BanaNews.irیا ...، بصورت غیر استاندارد عرضه می‌شوند، هشدار داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ، در پی مشاهده گسترش کارگاه‌های تولیدی غیر مجاز بلوک‌های سبک بتنی کفی غیر استاندارد و مصرف آن در برخی پروژه‌های ساختمانی، دکتر فاطمی‌عقدا رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: اغلب بتن‌های کفی (به دلیل ساختار متخلخل خود) تولید شده در کشور، دارای معایبی مانند مقاومت فشاری کم و جمع‌شدگی زیاد می‌باشد که در طی زمان می‌تواند باعث ترک‌خوردگی پوشش و اندود روی دیوارها و خرابی‌های دیگری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تولید این نوع بلوک‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه چندانی ندارد، تولید کنندگان غیر مجاز شروع به تولید این نوع بلوک‌ها بصورت غیر استاندارد و بدون کنترل و نظارت نموده‌اند و در سطح وسیعی از کشور در حال عرضه این نوع بلوک‌ها به بازار می‌باشند. بر این اساس، سازندگان و مصرف کنندگان لازم است قبل از بکارگیری این نوع بلوک‌ها از دارا بودن گواهینامه فنی این محصول بر اساس نتایج آزمایش‌های انجام شده اطمینان حاصل نمایند.

 

 

    نظرات