مجوز تهیه دوچرخه های هوشمند به شهرداری داده شد

مجوز تهیه دوچرخه های هوشمند به شهرداری داده شد


شورای اسلامی شهر شیراز طرح تهیه و تامین دوچرخه های هوشمند اشتراکی نسل چهار را با هدف تردد شهروندان در سطح شهر را مصوب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، براساس این مصوبه به شهرداری نیز برای جانمایی و احداث ایستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی دوچرخه های هوشمند مجوز داده شده است.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در صحن علنی شورای شهر گفت: قرارداد مربوط به تهیه و تامین دوچرخه های هوشمند بین شهرداری و شرکت پاک چرخ ایرانیان منعقد می شود.
سینا بنی زمانی افزود: مدت این قرارداد پنج سال و بر اساس آن سرمایه گذار متعهد است، سیستم دوچرخه هوشمند اشتراکی را ایجاد و به بهره برداری برساند. این تنها شرکتی در کشور است که در این امر قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و هم اکنون این سیستم در شهر تهران در حال بهره برداری است.
وی ادامه داد: مبلغ ودیعه پرداختی شهروندان برای استفاده از این نوع دوچرخه، یک میلیون و ۵۹۰ هزار ریال است که از این رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار ریال به عنوان کمک هزینه شهرداری محاسبه شده و در واقع شهروندان تنها ۲۰۰ هزار ریال برای آن پرداخت می کنند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: هزینه هر سفر نیم ساعته در سال اول قرارداد، ۱۵هزار ریال است و این هزینه در سال های بعد متناسب با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز تعیین خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در خصوص این مصوبه خاطرنشان کرد: دوچرخه اشتراکی نسل چهارم برای نخستین بار در کشور در تهران به بهره‌برداری رسیده و این دوچرخه ها قابلیت این را دارند که درصورت پارک دوچرخه در هرنقطه‌ای از شهر، شهروندان دیگر در صورت نیاز می‌توانند با استفاده از نرم افزار مربوطه از خدمات دوچرخه استفاده کنند.
نواب قائدی افزود: رفع محدودیت‌های دوچرخه‌های معمولی و دستیابی آسان به دوچرخه از ویژگی‌های این طرح است.
وی، با اشاره به پرداخت کمک هزینه یک میلیون و ۳۹۰ هزار ریالی به عنوان ودیعه استفاده از دوچرخه از سوی شهرداری شیراز، افزود: امیدواریم با این اقدام، تغییر مناسبی در حوزه‌ حمل و نقل این کلانشهر صورت گیرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات