اولین سافاری پارک کشور به پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصدی رسید

اولین سافاری پارک کشور به پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصدی رسید

به گزارش روابط عمومی معاونت عمرانی شهرداری قزوین؛علمی بیان کرد: اولین اکو پارک کشور، که هدف آن مطالعه گونه های حیوانات در حال انقراض ایران است، در قالب اولین سافاری پارک کشور، در فضایی به مساحت ۲۸ هکتار در بوستان ملی باراجین قزوین در حال احداث بوده و تاکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این طرح در ضلع جنوب غربی بوستان ملی باراجین در منطقه تپه ماهور و دامنه ای به شیب ۳۰ تا ۳۵ درصدی در هفت زیستگاه موسوم به هفت دره اجرا می شود  که در این طرح از آخرین تکنولوژی روز از جمله فنس الکتریکی برای جداسازی زیستگاه حیوانات و محدوده دره ها استفاده خواهد شد.

علمی گفت: اینگونه پارک ها در جهان در اراضی مسطح ایجاد می شوند ولی اجرای آن در زمینی با شیب ۳۰ تا ۳۵ درصد جزء امتیازات این پروژه محسوب می شود.

معاون فنی عمرانی شهردار خاطرنشان کرد: نکته ای قابل توجه که باید به آن اشاره شود این است که در این پروژه کمترین آسیب به فضای سبز و درختان موجود وارد می شود، به طوری که تاکنون هیچ درختی در حین عملیات عمرانی قطع  نشده است.

این مقام مسئول درباره مسیرهای دسترسی به سافاری پارک گفت: سه مسیر دسترسی در طول دره های سافاری پارک پیش بینی شده که یک مسیر برای عبور خودروهای سافاری و یک مسیر برای خودرو های سرویس دهی و خدماتی  و یک مسیر برای بازدیدکنندگان پیاده است که می توانند همه حیوانات را در مسیر مشاهده کنند و طراحی این پارک به گونه ای است که برای معلولان و سالمندان نیز راحت و مناسب خواهد بود.

علمی در پایان با بیان اینکه سه دره از هفت دره درسال گذشته با حضور معاون رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت، افزود: اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی برای این پروژه در سال جاری اختصاص یافته است.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات