شهروندان عزیز نکات ایمنی در زمینه وسائل سرمایشی را رعایت کنند .

شهروندان عزیز نکات ایمنی در زمینه وسائل سرمایشی را رعایت کنند .

مسعود مومنی فرد رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به شهروندان به نکات ایمنی فصول تابستان و بهار اشاره کرد و گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی را بدانند و رعایت کنند .

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات امینی شهرداری زرند گفت: شهروندان باید به این نکته توجه کنند که راه‌اندازی کولرها نیازمند تجربه و تخصص می باشد، این در حالی است که بسیاری از شهروندانی که تخصص و تجربه‌ای در زمینه راه‌اندازی کولر و کار با برق را ندارند اقدام به راه‌اندازی کولرها می‌کنند و همین بی‌توجهی موجب بروز حوادثی از جمله برق گرفتگی می‌شود .

وی با اعلام اینکه بسیاری از شهروندان راه اندازی کولر های ابی را کار بسیار آسانی می دانند در صورتی که با جان خود بازی می کنند گفت: متاسفانه سالانه تعدادی از شهروندان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولرهای آبی، دچار برق‌گرفتگی می‌شوند .

این مقام مسئول تصریح کرد: اطمینان از سلامتی مسیر انشعاب جریان برق و سیم کشی کولر ، نصب فیوز مناسب در کولرها،عدم آبرسانی به پوشالهای کولر با شیلنگ،اطمینان از خطر سقوط در زمان نصب کولر،استفاده از متخصصین در راه اندازی و نصب کولر ،قطع کامل برق از سیستم سرمایشی در زمان سرویس آن و... از جمله مواردیست که شهروندان باید رعایت نمایند .

وی اظهار امیدواری کرد با رعایت نکات اتیمنی شاهد کاهش حوادث در سطح شهر زیبای زرند باشیم .

[if gte mso ۹]> Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA لینک اصل خبر در سایت شهرداری زرند

    منبع خبر

    شهرداری زرند

    شهرداری زرند یک شهرداری در شهر زرند می باشد

      نظرات