جلسه فوق العاده ستاد فرماندهی و پشتیبانی سیلاب شرکت آب منطقه ای...

جلسه فوق العاده اعضای ستاد فرماندهی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد و میانی این شرکت و نماینده اداره کل مدیریت بحران استانداری روز جمعه بیستم اردیبهشت ماه در تبریز برگزار شد.

▫️به گزارش روابط عمومی ، مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت جریان آب در سد ارس و نحوه عملکرد سدهای موجود در رودخانه ارس طی روزهای اخیر تشکیل شده است.

▫️به گفته مهندس یوسف غفارزاده ، با توجه به افزایش دبی ورودی به سد ارس طی روزهای اخیر و احتمال افزایش میزان آن و همچنین افزایش دما و ذوب برف حوضه بالادست و بارش های هفته آتی ، احتمال سرریز  کردن سد ارس طی روزهای آینده وجود دارد.

▫️مهندس غفارزاده همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت و کنترل مخزن سدارس و افزایش جریان در پایین پایین دست خاطرنشان کرد : در این جلسه همچنین ضمن بررسی نقاط پر خطر حوضه های میانی سدهای ارس و خداآفرین تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

▫️مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت : با توجه به احتمال افزایش جریانهای ورودی در حوضه های میانی سد خداآفرین، در این جلسه بررسی های لازم در خصوص امکان بهره برداری از سد خداآفرین برای کنترل سیلاب احتمالی و کاهش خسارت در پایین دست به عمل آمد.

▫️شایان ذکر است در این جلسه همچنین آخرین وضعیت سایر سد های استانی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

▫️ضرورت مدیریت مخازن سدها و اطلاع رسانی های لازم در محدوده‌های پایین دست سد هایی که سرریزخواهند نمود ، از جمله موضوعات دیگری بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.
@azarwter_ir

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات