۳۵۰ میلیارد ریال برای پروژه تکمیل کمربندی سبز در سال جاری اختصاص یافت

۳۵۰ میلیارد ریال برای پروژه تکمیل کمربندی سبز در سال جاری اختصاص یافت

به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین؛ علمی گفت: یکی از بزرگترین پروژه های در دست احداث شهرداری قزوین، کمربندی سبز شرق قزوین است که از معدود پروژه های کمربندی انسان محور و دوستدار محیط زیست در کل کشور محسوب می شود.

وی افزود: کمربند سبز به نوار سبزی از درختان و درختچه ها اطلاق می شود که به صورت کمربندهای سبز محاط کننده، کمان های سبز و یا محورهای سبز داخل یا خارج حریم شهر در اراضی دشت، کوهپایه و حاشیه رودخانه ها ایجاد شده و پوشش دهنده فضای پیرامون شهرخواهد بود و دارای کارکردهای مدیریت شهری، زیست محیط، تفرجگاهی و حفاظتی است.

معاون فنی و عمرانی شهردار در خصوص اهداف محیط زیستی این پروژه گفت: پروژه‌های کمربند سبز در شهرها معمولا با هدف ایجاد بادشکن و فیلتر طبیعی به‌ منظور مقابله با پدیده گرد و غبار، شن‌های روان، بادهای موسمی و ایجاد اکوسیستم طبیعی پیش‌بینی می‌شوند و یکی از مهمترین تاثیرات این پروژه‌ها توسعه فضاهای سبز شهری و تولید اکسیژن است.

علمی ادامه داد: گیاهان با فرایند تعریق، دمای محیط را تعدیل می‌کنند، به‌طوری‌که قادرند در گرم‌ترین روزهای تابستان دمای محیط پیرامون خود را تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش دهند و در عین حال ۵۰ درصد بر رطوبت هوا اضافه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ت وسعه فضای سبز شهری و تولید اکسیژن، مهار گرد و غبار، کاهش آلودگی هوا و تلطیف هوای شهر، ا یجاد چشم انداز زیبا و مفرح در اطراف شهر و فضاهای تفرجگاهی و گردشگری، کاهش بار ترافیک و تسهیل در عبور و مرور شهری، ساماندهی رودخانی اصلی شهر قزوین و جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیلاب ها ، افزایش مسیر سلامت و سرانه ورزشی، محدود کردن حدود شهر و جلوگیری از گسترش بی رویه افقی شهر و تصرفات غیر قانونی و جلوگیری از انهدام اراضی قابل کاشت حومه شهر در اثر گسترش بی رویه شهر از دیگر مزایای کمربند سبز شهری است.

علمی تصریح کرد: این پروژه از تیرماه سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال برای سال ۹۷ شروع به کار کرد و تا پایان سال گذشته به پیشرفت ۴۰ درصدی رسید و در سال جدید نیز برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات