حضور مهندس شفیعی شهردار اراک در نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ار...

حضور مهندس شفیعی شهردار اراک در نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ار...

استاندار مرکزی در شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان ،گفت: باغ موزه دفاع مقدس این استان ابتدای شهریور ماه امسال همزمان با هفته دولت راه اندازی می شود.
در نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که با حضور مهندس شفیعی شهردار اراک، آجرلو عضو شورای اسلامی شهر و سایر مسوولین استانی برگزار شد، افزود: عملیات تکمیل این بنای فرهنگی از رشد مطلوبی برخوردار است و این رویه باید تا هفته دولت ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی مهرماه سال آینده در اراک برگزار می شود، عملیات ساخت باغ موزه استان باید پیش از این تاریخ به اتمام برسد.
رییس شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال از منابع استان برای تکمیل باغ موزه اختصاص یافت، امسال هم ۱۵ میلیارد ریال برای این مهم اختصاص می یابد.
مهندس آقازاده اظهار داشت: به دلیل شرایط اقتصادی و محدویت منابع صرفه جویی و استفاده بهینه از اعتبارات، نظارت بر کیفیت ساخت و ساز مد نظر قرار گیرد.
وی اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی وظیفه دارد شرح وظایف تمامی دستگاه های اجرایی را فهرست بندی و به دستگاه ها ارایه کند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: مهمترین بخش باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی ساختمان گالری ها است که پیمانکار این طرح باید در سه شیف کاری ساخت این مجتمع را به پایان برساند.
استاندار مرکزی بیان کرد: اگرچه بخش عمده ای از مجتمع باغ موزه دفاع مقدس این استان شاخته شد اما تا تکمیل نهایی فاصله زیادی است که باید با کار جهادی و افزایش شیفت ها به زودی تکمیل شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تکمیل عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس این استان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۱۲۰ میلیارد ریال منابع مالی نیاز دارد.
مصطفی مشایخی افزود: عملیات اجرایی مرحله اول باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی شامل محوطه سازی، باغ ایرانی، کانال ارتباطی فکه و شلمچه، یادمان شهدا، ۲هزار و ۵۰۰ متر سنگ فرش، یک سوم از مجموع فضای سبز، ساختمان اداری، نگارخانه و سالن آمفی تئاتر تکمیل شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: عملیات اجرایی مرحله دوم باغ موزه این استان نیز شامل مجموعه گالری ها است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل این بخش حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مشایخی گفت: مجموعه گالری باغ موزه دفاع مقدس در ۴۲ غرفه طراحی شده که اسناد و عکس های معرف نقش استان مرکزی در هشت سال دفاع مقدس در آن به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: بخش عمده ای از محوطه سازی، فضای سبز و ساختمان اصلی نیز انجام شده و تکمیل نهایی این ۲ بخش نیز هر کدام ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
شهردار کلانشهر اراک در این نشست گفت: اجرای دیواره ها، کف فرش و فضای سبز، سه تعهد مجموعه شهرداری اراک در پروژه باغ موزه دفاع مقدس می باشد، که با جدیت موارد مذکور را به پایان خواهد رساند.
مهندس شفیعی افزود: بخش عمده ای از فعالیت های شهرداری کلانشهر اراک در باغ موزه دفاع مقدس استان از محل اعتبارات سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک انجام می شود.
باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع طراحی شده که هشت هزار متر مربع آن زیربنای فرهنگی است.
گفتنی است مهندس آقازاده استاندار مرکزی به همراه معاونین و مدیران استانداری، دکتر بختیاری فرماندار اراک، مهندس شفیعی شهردار اراک و آجرلو عضو شورای اسلامی شهر، از روند احداث و پیشرفت فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس استان بازدید نمودند.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات