خانه شهر بایستی به مکان اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری تبدیل شود

خانه شهر بایستی به مکان اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری تبدیل شود


شهردار کرمان گفت: در خانه‌ی شهر باید فعالیت‌های فرهنگی هنری اجرا شود و هنرمندان در آن حضوری فعال داشته باشند نه اینکه به یک مکان اداری‌ِ فرهنگ و هنر تبدیل شود.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که امشب برای تصویب نهایی مصوبات کمیسیون‌ها و بررسی و اخذ تصمیم در مورد چند نامه رسیده و نیز تبدیل خانه‌ی شهر به یک مکان فرهنگی هنری با حضور اکثر اعضای شورا و خانه‌ی هنرمندان برگزار شد، گفت: خانه شهر فراتر از یک مکان است و باید به عنوان یک رکن فرهنگی که ثبت ملی هم شده از آن استفاده کرد.
وی افزود: بر اساس طرح‌های تصویب شده، قرار است میدان شورا به پارک شورا و پیاده راه تبدیل شود. بنابراین به نظر می‌رسد که بایستی موضوع واگذاری مدیریت خانه شهر به هر نهاد یا بخشی دیگر را به بعد از طراحی مشاور موکول کرد.

عالم‌زاده تصریح کرد: از نظر من هم این مکان بایستی به مرکز فرهنگی هنری تبدیل شود اما برای تبدیل به چنین مکانی استاندارد و هدفی داریم.
وی افزود: این به این معناست که باید محتوای کار در خانه شهر، کار فرهنگی هنری باشد و هنرمندان و فرهیختگان شهر حضوری پویا در آن داشته باشند نه اینکه صرفا یک مکان اداری و فرهنگی هنری باشد.
شهردار کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اطراف این خانه استانداری و شهرداری و حسینه‌ی ثارالله است و بیشتر اداری است، باید فضای اینجا که قرار است پیاده راه و پارک باشد، به گونه‌ای طراحی و بهره‌برداری شود که این مکان با حضور افراد شاداب، سر زنده و پویا باشد و برنامه‌هایی نظیر موسیقی، تئاتر، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی هنری و آموزش‌‌های هنری در تمامی رشته‌ها در آن اجرا شود.
وی ادامه داد: البته مالکیت و نظارت شهرداری وجود خواهد داشت.

شهردار کرمان افزود: این آمادگی را داریم که جلسه‌ای با حضور مشاور طرح و اعضای خانه هنرمندان و دیگر نمایندگان جامعه فرهنگی هنری بگذاریم و از نظرات آنها برای اجرای طرح میدان پارک شورا استفاده کنیم .
شهردار کرمان پیشنهاد داد بعد از کار کارشناسی و برگزاری این جلسه، در خصوص خانه‌ی شهر تصمیم‌گیری شود.

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات