با اوراق مشارکت، پروژه‌های شهر معطل نقدینگی نمی‌شود

با اوراق مشارکت، پروژه‌های شهر معطل نقدینگی نمی‌شود

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان مهمترین مزیت استفاده از اوراق مشارکت را معطل نشدن پروژه‌ها به لحاظ مشکلات نقدینگی دانست و گفت: ارزش اسمی اوراق مشارکت که خردادماه امسال منتشر خواهد شد، ۱۸ درصد است و عموم شهروندان می‌توانند این اوراق را از طریق بورس خریداری کنند.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: استفاده از اوراق مشارکت مزیت‌های زیادی برای شهر به همراه دارد از جمله اینکه پروژه‌ها معطل نقدینگی نمی‌شود و سرعت اجرای آنها افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: با استفاده از اوراق مشارکت پول را دریافت و در صندوق مالی پروژه‌ها قرار می دهیم، در این صورت به تناسب صورت وضعیت‌ها، پیمانکاران اطمینان دارند که پس از ارسال صورت وضعیت مطالبات خود را در اسرع زمان دریافت می‌کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به دیگر مزیت‌های استفاده از اوراق مشارکت، افزود: هنگامی که از اوراق مشارکت استفاده می‌کنیم، دولت متعهد به پرداخت نیمی از مبلغ اوراق می‌شود که این روند برای شهر مزیت‌های بسیاری به همراه دارد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای فاز دوم خط دو قطار شهری اصفهان و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط ویژه اتوبوس‌های تندرو در نظر گرفته شده که خردادماه منتشر خواهد شد، گفت: ارزش اسمی این اوراق ۱۸ درصد است و عموم مردم می‌توانند این اوراق را از طریق بورس خریداری کنند.

طهرانی گفت: شهرداری اصفهان در حال مذاکره با بانک‌های عامل و صندوق‌های تامین سرمایه انجام می‌دهد تا بهترین نرخ را برای اوراق مشارکت به دست آورده و بتواند در قالب بلوک‌های بزرگتر همچون۱۰۰ میلیاردی، ۲۰۰ میلیاردی و ۵۰۰ میلیاردی به صندوق‌های تامین سهمیه به فروش رساند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات