ایجاد بازار شب گامی در راستای توسعه اقتصادی شهر و رونق تولید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، نشست هم اندیشی بررسی طرح ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازار شب با حضور مدینه رییس شورای اسلامی شهر ، فرزانه سرپرست شهرداری مرکز استان ، آقامیری عضو شورای اسلامی شهر ، معیل معاون خدمات شهری ، شهرداران مناطق ، مدیران و مشاوران شهرداری و نمایندگان فرمانداری ،اصناف ، نیروی انتظامی و پلیس راهور برگزار شد.

در این نشست سید مسعود مدینه رییس شورای اسلامی شهر ساری در سخنانی طرح راه اندازی بازار شب را مورد توجه قرار داد و گفت: گردشگری محور توسعه شهر ساری بوده و در این راستا بازار شب به رونق اقتصاد شهر کمک خواهد کرد.

وی افزود: بازار شب در بسیاری از شهرهای دنیا و کشور در حال اجراست که می توان از آن برای بومی سازی در ساری الگو برداری کرد.

مدینه تشکیل کارگروهی از مسئولان مجموعه شهرداری و ادارات ذیربط را برای بررسی نقاط قوت و آسیب های احتمالی این طرح را اولین گام جهت اجرای آن عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد جاذبه های خاص برای بازار شب در راستای استقبال شهروندان از آن در اولویت قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر اظهار داشت: برنامه ریزی برای تدوین و تامین بودجه طرح ساماندهی دستفروشان در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی لحاظ شود.

وی با اشاره به لزوم بررسی نحوه واگذاری و ثبت نام دستفروشان در طرح ساماندهی افزود: شورای اسلامی شهر از ارائه نظرات و پیشنهادات شهروندان استقبال خواهد کرد.

مدینه  در پایان خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر از اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازار شب حمایت می کند.

سید علی آقامیری عضو شورای اسلامی شهر نیز با تاکید بر تشکیل کارگروه های تخصصی جهت بررسی طرح ایجاد بازار شب ، گفت: این طرح در راستای رفاه بیشتر شهروندان و ارائه خدمات مطلوب تر با پشتیبانی شورای اسلامی شهر اجرایی گردد.

در ادامه این جلسه فرزانه سرپرست شهرداری ساری با اشاره به استفاده از متخصصان و کارشناسان اظهار داشت: اجرای دقیق و درست این طرح می تواند شهرداری ساری را الگوی مناسبی برای سایر شهرهای استان در این زمینه قرار دهد.

سرپرست شهرداری ساری افزود: ارتقاء امنیت شهروندان و کسبه ، توسعه اقتصادی شهر و رونق تولید از مهمترین اهداف طرح ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازار شب می باشد.

وی با تاکید بر تشکیل جلسات بررسی آسیب ها و چالش ها و نیز شناسایی نقاط قوت و کاستی های این طرح ، افزود: تیم مدیریت شهری با استفاده از توانمندی کارشناسان و تعامل ، همکاری و همگرایی با دستگاههای ذیربط راهکارهای مناسب را برای اجرای این طرح ارائه خواهد کرد.

فرزانه جلوگیری از سد معبر ، سهولت عبور ومرور و ارتقاء سطح امنیت شهروندان در خیابان های مرکزی شهر را از دیگر اهداف ایجاد بازار شب برشمرد و ادامه داد: این طرح موجب ارتقاء سطح رفاه شهروندی ، ایجاد نشاط و پویایی شهر در شب را نیز در پی خواهد داشت.

ناصر معیل معاون خدمات شهری شهرداری ساری نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات متعدد جهت ساماندهی دستفروشان گفت: این طرح با هدف تقویت درآمد اقشار کم درآمد و رونق تولیدات داخلی مورد بررسی قرار گرفت.

معیل افزود: تمهیدات لازم برای اجرای بازار شب در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی کیادهی مشاور شهردار ساری نیز در سخنانی راه اندازی بازار شب را گام موثری در جهت اشتغال شهروندان ساروی عنوان کرد و اظهار داشت: نظارت و صدور کارت شناسایی برای شاغلین در بازار شب مد نظر قرار گیرد .

محمدی کیادهی خاطر نشان کرد: نظرات و پیشنهادات مسئولین دستگاههای ذیربط نیز در کارگروههای مربوطه مطرح شود.

شایان ذکر است ، حاضرین در این نشست به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازار شب پرداختند


لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات