راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در ساختمان ها

راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در ساختمان ها

از صدای مرکز سمنان به روی آنتن رفت؛

راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در ساختمان ها

در دهمین قسمت از برنامه رادیوئی پرتو که از صدای مرکزسمنان به روی آنتن رفت؛ در خصوص راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در ساختمان ها مطالبی ارائه گردید.

کارشناس مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان با اشاره به این که نور و روشنائی یکی از نقش های اساسی و کلیدی را در توسعه پایداری کشور دارد گفت: روشنائی ساختمان ها حدود ۳۰ درصد از برق مصرفی این بخش را داراست.

وحید تیموری با بیان این که در بخش روشنائی دو دسته راهکار کلی شامل؛ بدون هزینه و پر هزینه وجوددارد بیان داشت: راهکارهای بدون هزینه به شیوه هایی گفته می شود که از طریق اصلاح رفتار ، آداب و فرهنگ می توان به آنها دست پیدا کرد و نیاز به هزینه مالی ندارد.

وی همچنین افزود: عدم روشن نمودن چراغ ها در روز و جایگزین کردن نور طبیعی به جای نور مصنوعی، خاموش نمودن لامپ ها در هنگام خروج از منزل و گردگیری چراغ ها به طور ماهیانه که موجب افزایش بازتاب آنها می گردد، به عنوان برخی راهکارهای بدون هزینه و عادات صحیح رفتاری به شمار می روند.

گفتنی است: گزیده اخبار صنعت توزیع برق استان توسط "ریحانه عامری" از کارشناسان این شرکت ارائه و "مبینا امیری" از شهرستان مهدیشهر برنده مسابقه زیباترین جمله پیرامون مدیریت بهینه مصرف برق معرفی گردید.

لازم به ذکر است: در بخش نمایشی "آقا و خانم پیک" میان پرده ای تحت عنوان خارج نمودن کابل شارژر گوشیِ همراه از پریز برق در هنگام خارج شدن از ساختمان با بازیگری عوامل صدای مرکز سمنان پخش شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات