تولید ۴۰ درصد سنگ‌های ساختمانی کشور در اصفهان

تولید ۴۰ درصد سنگ‌های ساختمانی کشور در اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اصفهان گفت: استان اصفهان حدود ۴۰ درصد از تولید سنگ‌های ساختمانی کشور را بر عهده دارد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو کسائیان چهارشنبه شب در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان در جمع سرمایه‌گذاران خارجی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری متقابل ایران و کشورهای مهم اقتصادی می‌تواند در روند رو به رشد اقتصاد ایران تاثیر فراوانی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: انتظار داریم که سرمایه‌گذاران خارجی با توجه به موقعیت خوب استان اصفهان در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی استان سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به رکود اقتصادی که در جهان وجود دارد، جذب سرمایه‌گذاری خارجی مناسب‌ترین راه برای خروج از حلقه رکود است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اصفهان استانی کهن با قدمت چند هزار ساله است، بیان داشت: استان اصفهان از دیرباز که میزبان جاده ابریشم بوده، رونق اقتصادی داشته است.

کسائیان با بیان اینکه عمده جمعیت استان اصفهان مسلمان هستند، ادامه داد: اصفهان صدها سال است که اقلیت‌های مسیحی، یهودی و زرتشتی را در کنار یکدیگر قرار داده که این موضوع نشان از آرامش و ثبات اصفهان دارد.

وی اضافه کرد: اصفهان در تولید کاشی، سرامیک، سیمان، سنگ‌های ساختمانی، طلا و جواهر، محصولات الکتریکی و الکترونیکی و نساجی در ایران سرآمد است.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اصفهان تاکید کرد: استان اصفهان حدود ۴۰ درصد از تولید سنگ‌های ساختمانی و ۵۰ درصد از تولید مصنوعات گران‌بهای کشور را بر عهده دارد.

در این نشست هیئتی از سرمایه‌گذاران خارجی متشکل از کشورهای ایتالیا، آفریقای جنوبی، انگلستان، سوییس، استرالیا، سنگاپور، فنلاند، فرانسه و امارات شرکت داشتند.

 

    نظرات