توسعه مسیر دوچرخه سواری در اراک نیازمند کار کارشناسی عمیق است

توسعه مسیر دوچرخه سواری در اراک نیازمند کار کارشناسی عمیق است

فرماندار اراک گفت: برای توسعه مسیر دوچرخه سواری در اراک ضرورت کارشناسی عمیق محسوس است و در این راستا می‌توان از ظرفیت سمن ها استفاده کرد.
دکتر حسین بختیاری در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک با بیان اینکه اگر در گذشته سهم صنایع در آلودگی هوای اراک ۵۰ درصد بود، با تغییر این سهم نسبت به گذشته، بواسطه اقدامات اجرایی شده راحت‌تر می‌توان در قبال دیگر منابع آلاینده اعمال مدیریت کرد.
وی با اشاره به اینکه پیاده‌راه سازی ۳ خیابان شهر اراک مدنظر است که تاثیر مثبتی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت، گفت: فرمانداری اراک با تمام توان آمادگی همکاری با شهرداری جهت پیاده‌راه‌سازی خیابان‌ها را دارد.
بختیاری به وضعیت مسیر دوچرخه‌سواری در شهر اراک اشاره کرد و افزود: این امر با اقدامات احساسی آغاز شد در حالی که باید برای چنین مسیرهایی اقدامات کارشناسی و مطالعات لازم انجام می‌گرفت و متاسفانه در حال حاضر استفاده‌ای از این مسیرها نمی‌شود. برای توسعه این مسیر ضرورت کارشناسی عمیق محسوس است و در این راستا می‌توان از ظرفیت سمن ها استفاده کرد.
وی اضافه کرد: در حوزه مسیرهای اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی یک سال مطالعات لازم انجام گرفت و پایانه ای ایجاد شد که اتفاق خوبی در اراک بود، اما متوجه نشدم که چرا این طرح به حالت قبل بازگشت.
در این جلسه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به انجام بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک طی ۲ سال اخیر افزود: در ابتدای امر کار مشاور مورد تایید کمیته فنی قرار نگرفت، از طرفی مطلع شدیم که سازمان محیط زیست در صدد تامین سیاهه انتشار است که تا سه ماه دیگر نیز منتشر می‌شود به همین دلیل ادامه کار بازنگری طرح به زمان انتشار سیاهه موکول شد.
رقیه یادگاری افزود: با انتشار این سیاهه سهم آلاینده‌های ثابت و متحرک مشخص خواهد شد، اما نکته قابل توجه این است که روان‌سازی ترافیک در اراک به پروژه ۵۸ متری و طرح جامع اراک مرتبط است و باید زودتر طرح جامع تصویب و به تبع آن طرح تفضیلی نیز تهیه شود.
وی اضافه کرد: وظیفه روان‌سازی ترافیک شهر اراک در راستای کاهش آلودگی به عهده شهرداری است و این گفته که شاید ۲.۵ درصد کار برعهده شهرداری باشد درست نیست بلکه شاید ۹۰ درصد کار با شهرداری باشد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات