ارائه تسهیلات بانکی برای خرید کنتور هوشمند به کشاورزان استان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در سال ۹۷ ساز و کار دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای نصب کنتور های هوشمند توسط کشاورزان مشخص و مقرر شد فرمانداران از محل اعتبارات صندوق بخش کشاورزی و تسهیلات بانکی، مبالغی را برای تجهیز چاه‌های آب کشاورزی استان به کنتور هوشمند اختصاص دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس عزت اله آمره ای در این نشست گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۴۷۲ میلیمتر بارندگی در  استان ثبت شده که این میزان بارش در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است .

مهندس آمره ای ادامه داد: میزان بارندگی ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ و نسبت به بلند مدت ۷۵ درصد افزایش یافته است .

وی یاد آور شد: با توجه به میزان بارش های اخیر در استان مرکزی اکنون ۱۰۰ درصد حجم سدهای بزرگ استان از جمله سد ساوه و کمال صالح تکمیل و نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشته است .

مدیرعامل آب منطقه ای مرکزی افزود: رصد و پایش سدها، بندها، محورهای مواصلاتی و مسیل های داخل شهرها و روستاها از جمله مهمترین عوامل کاهش خسارت سیلاب در استان بوده است .

مهندس آمره ای ادامه داد: ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر رودخانه در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون نقشه ۶۰۰ کیلومتر این رودخانه ها آماده و در ۴۴۰ کیلومتر تعیین حریم بستر و لایروبی انجام شده است .

وی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از وقوع سیلاب در استان نیاز است اعتبارات مناسبی برای لایروبی و تصرف حریم رودخانه ها اختصاص یابد .

مدیرعامل آب منطقه ای مرکزی یاد آور شد: سال گذشته ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز فرم ۵ در راستای طرح احیا و تعادل بخشی چاه های بدون پروانه، بدون تنش اجتماعی در این استان مسدود شد و پیش بینی می شود امسال نیز ۲۸۰ حلقه چاه دیگر مسدود شود.

وی ادامه داد: تعداد دستگاه های حفاری چاه های غیر مجاز در استان مرکزی از سال ۹۲ تا کنون روند کاهشی داشته و در طول سه سال گذشته هیچگونه چاه کشاورزی غیرمجاز در استان حفر نشده است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات