نشست هماهنگی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی با سازمان اداری و استخدامی در حوزه آموزش تشکیل شد

نشست هماهنگی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی با سازمان اداری و استخدامی در حوزه آموزش تشکیل شد

نشست هماهنگی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در زمینه امور آموزشی شهرداری ها و دهیاریها با امورآموزش و بهسازی نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ در ابتدای جلسه مجید عبدالهی رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی فرایند های آموزشی در حوزه شهرداری ها و دهیاری های کشور را تشریح نمود و گفت: ارایه برنامه های آموزشی به شهرداری ها و دهیاریها جزء شالوده و اساس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور است و هم اکنون این سازمان ۱۲۶ هزار نفر عضو شورای اسلامی شهر و روستا، بیش از۳۷ هزار نفر دهیار و مسئول مالی و فنی دهیاری و قریب به ۳۵۰ هزار نفر کارکنان شاغل در شهرداری های کشور را زیر چتر حمایتی خود دارد که این آمار اهمیت و جایگاه این سازمان و ضرورت ارئه آموزش های کاربردی به مجموعه شهرداری ها و دهیاری ها را نشان می دهد .

در ادامه رمضانی رئیس امور آموزش و بهسازی نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشورضمن تشریح آخرین اقدامات انجام گرفته در زمینه آموزش کارکنان گفت: هم کنون نظام ارزیابی عملکرد مدیران و کارشناسان به این حوزه محول گردیده که بر طبق آن منبعد برای انتصاب در پست های مدیریتی باید شرایط ذکر شده در این نظام رعایت گردد و یکی از ارکان اساسی این نظام شرکت در دوره های آموزشی مرتبط است .

وی اضافه کرد: هدف از تهیه این نظام، ارزیابی شایستگی حرفه ای مدیران و تربیت کارشناسان برای انتصاب در پست های مدیریتی است .

وی افزود: از دیگر امور در دست اقدام بازنگری در نظام اموزش کارکنان دستگاههای اجرایی است که در آن آموزش های شایسته محوری در اولویت قرار گرفته اند و همچنین در این نظام بر تهیه محتواهای آموزشی تخصصی و استفاده از اساتید تجربی و اجرایی در برگزاری دوره های آموزشی برای کاربردی نمودن آنها تاکید شده است .

رمضانی همچنین گفت: بازنگری در در دوره های حین انتصاب مدیران از دیگر امور در دست اقدام است که در آن بر شایسته محوری تاکید شده و دوره های به دو صورت عمومی و تخصصی تعریف شده اند که دوره های عمومی توسط مرکزآموزش مدیریت دولتی و دوره های تخصصی توسط دستگاه تخصصی مربوطه اجرا می گردد .

در انتهای جلسه بر افزایش همکاری ها و  تعامل فیمابین به منظور بسط و گسترش آموزش در شهرداری ها و دهیاری کشور تاکید شد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات