بودجه محدودی برای آسفالت معابر در اختیار داریم

بودجه محدودی برای آسفالت معابر در اختیار داریم

بیش از ۷۰ درصد آسفالت معابر شهر کرمان عمر مفید خود را پشت سر گذرانده و نیاز به نوسازی دارد


معاون حمل‌ و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان گفت: اعتبارات آسفالت ما بسیار کم است و اگر امسال بخواهیم ۱۰ هزار تن قیر را تامین اعتبار کنیم به حدود ۴۵ میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، مهندس قنبری در نشست اصحاب رسانه با اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونان و مدیران شهرداری کرمان گفت: وقتی در دوره‌ی جدید شهرداری را تحویل گرفتیم، کارخانه‌ی آسفالت شهرداری خاموش بودو بدهی‌های زیادی داشت. ضمن اینکه خودیاری‌های زیادی از مردم گرفته شده بود اما به تعهدات عمل نشده بود.

وی ادامه داد: بنابراین در دوره‌ی جدید شهرداری سعی کردیم با برنامه‌ریزی و تامین اولویت شروع به راه اندازی مجدد کارخانه کرده و آسفالت را شروع کنیم.

قنبری تصریح کرد: با این حال باز هم با توجه به اوضاع اقتصادی کشور، هزینه‌ی خرید هر تن قیر از یک میلیون و دویست هزار تومان به ۴ میلیون تومان رسید. بنابراین تصمیم گرفتیم از مسیر فاینانس ۴۰ میلیون قیر برای کارخانه خریداری کرده و کار را شروع کنیم.

وی تصریح کرد: از روزی که در دوره‌ی جدید شهرداری، کارخانه شروع به کار کرده تا کنون تعطیل نشده اما از آنجا که کرمان ۱۳ هزار هکتار وسعت دارد، کار خدمات رسانی به آن سخت و زمان بر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آسفالت نقدی و از بورس خریداری می‌شود و ما در کرمان حدود ۳۵ میلیون متر مربع آسفالت داریم که ۷۰ درصد آن عمر مفید خود را کرده است و در حال حاضر ۲۵ میلیون متر مربع آن باید روکش شود و یا مجدد آسفالت شود؛ آسفالت کردن تمامی معابر مقدور نیست.

قنبری گفت: ما با فاینانس آسفالت را اجرا می‌کنیم چرا که اعتباری که به آسفالت اختصاص دارد، بسیار کم است و با توجه به اوضاع اقتصادی حتی سال گذشته که این امر را به مناقصه گذاشتیم هیچ پیمانکاری در مناقصه شرکت نکرد امسال هم که یک پیمانکار متقاضی شده و در مناقصه شرکت کرده، از دیدگاه فرمانداری ایراد قانونی وجود دارد که تا رفع آن باید منتظر ماند.

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات