تقدیر دکتر بهرامی رییس اورژانس پیش بیمارستانی اراک از مجموعه شهرداری

تقدیر دکتر بهرامی رییس اورژانس پیش بیمارستانی اراک از مجموعه شهرداری

دکتر پریا بهرامی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک، ضمن تشکر از مجموعه شهرداری اراک در راستای حذف سرعت گیرهای غیراستاندارد سطح شهر،اظهار داشت:مجموعه اورژانس اراک از این اقدام شهرداری استقبال نموده چرا که وجود سرعت گیرها باعث کندی در عبور و مرور و رسیدن به محل حادثه یا بخش اورژانس بیمارستان می شد، همچنین تکان های شدید خودرو موجب آسیب به سرنشینان آمبولانس به ویژه بیماران بد حال ، ضایعه نخاع، کمر ، بیماران ضربه مغزی و دارای شکستگی ها ... همچنین در فصل زمستان و پاییز و در مواقعی که بارش باران و برف باشد لغزندگی و وجود سرعت گیرها به ویژه برای راننده هایی که شناخت از معبر ندارند خود عامل تصادف است که پس از این اقدام مجموعه شهرداری شرایط بهتری ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در شرایطی که یک آمبولانس و اکیپ امدادشهر به یک ماموریت فوری اعزام می شود،با توجه به این که در آن لحظه جان یک شهروند به خطر افتاده است،وجود سرعت گیرها در محورهای سطح شهر به عنوان یک مانع عمل می کند در چنین ماموریت هایی ثانیه ها سرنوشت ساز هستند، لذا این اقدام شهرداری موجب می شود تا در سرعت ارائه خدمات اورژانس تغییر چشمگیری را شاهد باشیم .
وی ادامه داد: با توجه به وزن بالای خودرو های آمبولانس که در حدود ۳ تن است و گازوئیلی بودن آن ها شتاب سرعت این خودرو ها نسبتا پایین است لذا به طور کلی وجود سرعت گیرها نیز در کندی سرعت رفت و آمدها و ارائه خدمات اثر گذار است.
و ی با اشاره به این کهشیوه کنترل سرعتدر مسیر بلوار آیت اله اراکی از تقاطع غیرهمسطح جهاد به سمت میدان محیط زیست به صورت سیستم مکانیزه است و توسط دوربین های کنترل سرعت مدیریت می شودعنوان نمود: در این معبر میزان تصادف ها به نسبت معبر شهید شیرودی کهسابق بر این با سرعت گیر مدیریت می شد بسیار کم تر بود .
دکتر بهرامی خاطرنشان ساخت: ترمز کردن سبب شتاب منفی موتور می شود که بیشترین میزان سرب حاصل از سوخت بنزین را آزاد می کند و بر آلودگی محیط زیست به شدت تاثیر می گذارد که در بروز بیماری های ریوی، ضایعات کبدی، کلیوی و دستگاه گوارش نقش بسزایی دارد.
دکتر بهرامی اعلام نمود: با گذشت مدتی از اجرای این طرح می توان با اجرای نظرسنجی و پژوهش با بررسی دقیق و علمی این موضوع را ثابت نمود که سیستم کنترل سرعت با سرعت گیرها معایب بسیاری دارد و به نوعی منسوخ شده و سیستم مکانیزه بسیار موثر تر خواهد بود و تکان های ناشی از سرعت گیرها چه اثرات مخربی بر روی بیماران دارد.
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات