موافقت شورای عالی ترافیک با مطالعات طرح جامع حمل و نقل بار شهر قم و اعطای مجوز برگزاری دوره های آموزش سنجش مهارت و صدور گواهینامه راهبری قطار برقی به شهرداری شیراز

موافقت شورای عالی ترافیک با مطالعات طرح جامع حمل و نقل بار شهر قم و اعطای مجوز برگزاری دوره های آموزش سنجش مهارت و صدور گواهینامه راهبری قطار برقی به شهرداری شیراز

یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به ریاست دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و رییس این شورا چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمالی نژاد در خصوص مصوبات این جلسه گفت: از دستور کارهای این جلسه بررسی مطالعات طرح جامع حمل و نقل بار شهر قم بود که در نهایت به تصویب رسید.

وی در این زمینه توضیح داد: در طرح جامع حمل و نقل بار شهر قم کلیه مراکز تولید و جذب بار شهر قم به صورت کامل شناسایی و مورد آمار گیری قرار گرفته است. وضعیت پایانه های بار و بارانداز های موجود شهر قم آسیب شناسی شده و پیشنهادهایی در خصوص مکان یابی های جدید و ارتقای کیفیت آنها اتخاذ شد.

وی افزود: همچنین اقدامات مدیریتی شامل ایجاد محدودیت‌های تردد ممنوع برای ناوگان باری در هسته مرکزی شهر قم و در برخی ساعات روز، بررسی و تصویب شد.

جمالی نژاد اضافه کرد: همچنین موضوعاتی از قبیل چگونگی استفاده از فناوری های جدید اعم از دوربین های نظارت تصویری و دوربین های ثبت پلاک، همچنین دستگاه‌های توزین بار به صورت متحرک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادهایی در این خصوص مصوب شد.

وی یادآور شد: چگونگی حمل محموله های بار خطرناک، همچنین چگونگی هماهنگی و تماس با آتش نشانی و نحوه عبور و ساعات عبور آنها از سطح شهر نیز در این جلسه مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

جمالی نژاد در خصوص سایر مصوبات این جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: در این جلسه، با درخواست شهرداری شیراز برای صدور مجوز برگزاری دوره های آموزش سنجش مهارت و صدور گواهینامه راهبری قطار برقی شهری و حومه در شهر شیراز موافقت شد.

وی افزود: بر این اساس شیراز پس از شهرهای تهران و مشهد به عنوان سومین شهر کشور، امتیاز صدور مجوز دوره آموزشی و گواهینامه راهبری قطار برقی را از شورای عالی ترافیک شهرهای کشور اخذ کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات