جاده ابریشم، محور همکاری اصفهان و چین

جاده ابریشم، محور همکاری اصفهان و چین

شهردار اصفهان گفت: در اجلاس شهرداران کشورهای عضو همکاری‌های شانگ‌های در شهر چونگ چینگ کشور چین، احیاء ماموریت‎‌های خارجی کشورها و شهرهای در امتداد جاده ابریشم به عنوان شبکه ارتباطی تجاری و فرهنگی سه هزار ساله و مهم میان غرب و شرق مطرح و بررسی شد.

قدرت الله نوروزی صبح امروز_شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به حضور خود در اجلاس شهرداران کشورهای عضو همکاری‌های شانگ‌های در شهر چونگ چینگ کشور چین، اظهار کرد: کشورهای عضو این اجلاس از جمله چین، روسیه، پاکستان که عمدتا از آسیای مرکزی روسیه و تعدادی دیگر از کشورها برای توسعه به خصوص در زمینه مباحث اقتصادی در شهر چونگ چینگ کشور چین گرد هم آمده بودند.

وی با بیان اینکه در این اجلاس برخی از استانداران و شهرداران از کشورهای عضو حضور داشتند و ایران نیز به عنوان کشور ناظر حضور یافت، افزود: در اجلاس شهرداران کشورهای عضو همکاری‌های شانگ‌های در شهر چونگ چینگ کشور چین به عنوان یکی از سخنرانان اجلاس در خصوص آمادگی شهر اصفهان برای همکاری در زمینه مسایل اقتصادی و مدیریت شهری صحبت کردم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: احیاء ماموریت ‌های خارجی کشورها و شهرهای در امتداد جاده ابریشم به عنوان شبکه ارتباطی تجاری و فرهنگی سه هزار ساله و مهم میان غرب و شرق از جمله موضوعاتی بود که در این اجلاس مطرح شد، همچنین اشتراکات فرهنگی توانمندی‌های متعدد کشورها و شهرهای مسیر، تقویت روابط چند جانبه و توسعه مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله دوم در نمایشگاه شهر چونگ چینگ حضور یافتیم که همزمان با افتتاح این نمایشگاه معاون سابق  نخست وزیر ایتالیا، معاون مجلس مجارستان، رییس شرکت «تی. بیف» و تعداد دیگری از مسئولان سخنرانی کردند.

نوروزی با بیان اینکه طی برگزاری اجلاس و نمایشگاه در مجموع ۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان درباره تقویت همکاری‌ها صحبت کردند، گفت: چینی ها در این اجلاس ۲۰۰ میلیارد قرارداد امضاء کردند.

وی افزود: قبل از برگزاری اجلاس جلساتی با یکی از شرکت‌های بین‌المللی برای تراموا برگزار کردیم و مقرر شد ادامه مذاکرات تا حصول نتیجه در سفر آنها به اصفهان انجام شود همچنین از شرکت مترو، تراموا و اتاق فرمان در این شهر همچنین برخی نقاط مربوط به مدیریت شهری چین بازدید کردیم که امیدواریم در این شرایط موجود بتوانیم برخی مشکلات را با همکاری این کشورها رفع کنیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مذاکرات خوبی با سفیر ایران در پکن، مسئولان کنسولگری در گوانگجو در خصوص مسایل مختلف از جمله گردشگری انجام شد که امیدواریم شرایط بهتری برای سفر چینی‌ها به اصفهان فراهم شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات