اجرای ۱۲۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در روستاهای گلستان

اجرای ۱۲۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در روستاهای گلستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "بهزاد هرمزی" اعتبار مصوب سال گذشته در این حوزه را بالغ‌بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این رقم ۶۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: احداث هفت ایستگاه پمپاژ، ۳۰۰ مترمکعب مخزن هوایی، ۱۵۷۵ مخزن زمینی و ۱۵۸۷ متر حصارکشی از دیگر اقدامات واحد مهندسی توسعه در سال گذشته بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: بهسازی چهار دهنه چشمه و حفر، تجهیز و لوله‌گذاری ۱۱ حلقه چاه نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.
به گفته وی، با این اقدامات در سال گذشته افزایش حدود ۳ درصدی شاخص درصد بهره‌مندی استان از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی محقق شد.
هرمزی تعداد روستاهایی که در سال ۹۷ فاقد آب شرب بوده و آب‌دار شدند را ۱۴ روستا اعلام کرد و افزود: ۱۶ روستا نیز از سطح دو به سطح یک رسیدند.
وی در توضیح روستاهای سطح یک و دو گفت: منظور از سطح یک، روستاهایی هستند که نواقص تاسیسات آنها کمتر از ۳۰درصد و سطح دو روستاهایی هستند که نواقص تاسیسات آنها بیشتر از ۳۰ درصد است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان در خاتمه تعداد روستاهای تحت پوشش استان را ۸۰۷ روستا دانست و یادآور شد: ۲۲۸ هزار و ۶۹۰ مشترک با ۸۰۲ هزار و ۸۷۴ نفر جمعیت از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات