بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس از سد...

بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس از سد...

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در بازدید از سد دالکی از روند اجرای این طرح ابراز رضایت نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر؛ اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس در سفر به استان بوشهر به بازدید از سد دالکی، یکی از بزرگترین پروژه های توسعه منابع آب استان بوشهر پرداختند.

دکتر احمدعلی کیخا، رییس این کمیسیون ضمن ابراز رضایت از روند پیشرفت این پروژه، بر لزوم ساخت سد جهت کمک به کشاورزی این منطقه تاکید کرد.

کیخا با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی افزود: رعایت الزامات زیست محیطی در زمان ساخت پروژه و پس از بهره برداری از آن بسیار ضروری می باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های بودجه ای، مدیران استانی نیز در مسیر تامین مالی از راهکارهای دیگر تلاش نمایند.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در مسیر تصویب بودجه مناسب جهت تکمیل این پروژه مهم، تلاش خود را به کار خواهد بست.

نماینده مجری طرح سد دالکی نیز در این بازدید اظهار داشت: رعایت حقابه های زیست محیطی از مرحله مطالعات تا زمان بهره برداری از سد، همواره یکی از دغدغه های شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر می باشد.

مهندس جهانگیر کدخداپور افزود: با توجه به اهمیت تالاب حله در استان بوشهر، حقابه زیست محیطی این تالاب و همچنین رودخانه های شاپور، دالکی و حله در مطالعات سدهای ساخته شده بر این دو رودخانه رعایت شده است.

کدخداپور با اشاره به ضرورت ساخت سد دالکی جهت رونق کشاورزی منطقه گفت: با ساخت این سد، ضمن کنترل سیلاب های مخرب رودخانه دالکی، بیش از ۲ میلیون اصله نخل در پایین دست از نعمت آب برخودار خواهند بود.

نماینده مجری طرح سد دالکی خاطرنشان کرد: تونل های انحراف آب این سد دارای پیشرفت قابل ملاحظه ای می باشند و امیدواریم با تزریق مالی مناسب، سیستم انحراف آب سد دالکی تا پایان سال جاری به اتمام رسد.

سد دالکی از نوع خاکی با هسته ی رسی و حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب بر رودخانه دالکی و در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان در حال ساخت می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات