پارک‌های موضوعی در شهر احداث می‌شود

پارک‌های موضوعی در شهر احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در بودجه ۹۸ مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان، اعتباری برای احداث پارک‌ پیش‌بینی شده که احداث پارک‌های موضوعی و آموزشی بخشی از آن است.

فروغ مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: افزون بر پارک‌های آموزشی، احداث پارک‌های موضوعی نیز در دستور کار مناطق قرار گرفته که این پارک‌ها برای رده‌های مختلف سنی دسته‌بندی می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۸۰ پارک شهری، محله‌ای و همسایگی در شهر اصفهان برای استفاده شهروندان ایجاد شده است، افزود: بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت در شهر وجود دارد که بخش عمده‌ای از آنها بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ سال عمر دارند و به عنوان درختان کهنسال و میراث شهر محسوب می‌شوند که نگهداری آنها کاری بسیار دشوار است، بنابراین سعی شده تمهیداتی برای آبیاری تحت فشار درختان در نظر گرفته شود تا کمترین آسیب به آنها وارد شود .

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته برای پروژه سالن همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای ۱۹ هکتار فضای سبز ایجاد شد، گفت: پنج هکتار فضای سبز برای محل جدید نمایشگاه بزرگ اصفهان در نظر گرفته شده که تا پاییز امسال اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: پنج هکتار فضای سبز برای باغ تندرستی در دست طراحی و اجر ا است، البته در حال حاضر ۵۰ درصد فضای سبز شهر اصفهان به روش تحت فشار آبیاری می‌شود.

مرتضایی‌نژاد تاکید کرد: با توجه به اینکه دغدغه شهرداری اصفهان رسیدن به استانداردهای فضاهای سبز تفرجگاهی است، امسال احداث چندین پارک در دستور کار قرار گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات