پیشرفت ۲۴ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی

پیشرفت ۲۴ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۲۴ درصدی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه ترافیک بین شهری از داخل شهر حذف، بار ترافیکی مرکز شهر کاهش یافته و تفکیک ترافیک وسایل نقلیه سنگین از ترافیک وسایل نقلیه سبک به داخل شهر انجام می‌شود.

ایرج مظفر اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی در منطقه ۱۰ و منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در محل تقاطع حلقه حفاظتی شهر اصفهان با اتوبان فرودگاه و در حریم این شهر واقع شده است.

وی مساحت کل پروژه تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی را ۲۱۰ هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: ۱۴۵ هزار مترمربع از مساحت پروژه مربوط به اجرای تقاطع غیرهمسطح و کندروهای اتوبان و ۶۵ هزار متر مربع مساحت مسیر اتصال تقاطع به بلوار فرزانگان است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: مساحت پل‌سازی در پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی ۴۹۰۰ متر مربع (طول ۷۰ متر، عرض ۷۰ متر و ارتفاع شش متر مربع) است.

وی با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی دارای یک پل سه دهانه است، ادامه داد: دهانه وسط به عرض ۳۲ متر و دو دهانه کناری به عرض ۱۹ متر است و مساحت آزادسازی منطقه ۱۴ برای این پروژه در بزرگراه شهید اردستانی ۱۴۲ هزار مترمربع و در منطقه ۱۰، ۱۲۷ هزار مترمربع است .

مظفر هدف از اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی را حذف ترافیک بین شهری از داخل شهر و کاهش بار ترافیکی مرکز شهر، تفکیک ترافیک وسایل نقلیه سنگین از ترافیک وسایل نقلیه سبک به داخل شهر، تامین ترافیک ایمن، راحت و سریع در محدوده کلانشهر اصفهان دانست و افزود: هزینه اجرایی این پروژه حدود ۵۹۱ میلیارد ریال است که برای آزادسازی در منطقه ۱۴ حدود ۳۱۰ میلیارد ریال و در منطقه ۱۰ حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۲۰ آذرماه سال گذشته که کلنگ احداث این پروژه به زمین زده شد تاکنون عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات