در اجرای گذر فرهنگی و هنری نظر کارشناسان و هنرمندان را لحاظ خواهیم کرد

شهردار کرمان:
در اجرای گذر فرهنگی و هنری نظر کارشناسان و هنرمندان را لحاظ خواهیم کرد

گذر فرهنگی و هنری شهر کرمان با ارایه طرح به زودی اجرا می شود

شهردار کرمان گفت: گذر فرهنگی و هنری شهر کرمان با ارایه طرحی متناسب با فضا به زودی اجرا می شود و شهرداری در اجرای این طرح فرهنگی نظر کارشناسان و هنرمندان را در نظر خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در جلسه ای که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان و جمعی از کارشناسان برگزار شد، هدف از برگزاری این جلسه را هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون اجرای طرح گذر فرهنگی و هنری شهر کرمان عنوان کرد.
وی افزود: پارک مطهری به دلیل دارا بودن فضایی مطلوب و امکانات فرهنگی و همچنین استقبال هر روزه مردم از آن، پتانسیل و ظرفیت خوبی برای اجرای طرح گذر فرهنگی دارد.
وی با تاکید بر این که برای جانمایی این طرح فرهنگی باید فکری اساسی کرد؛ گفت: در صورتی که بدون مطالعه کاری انجام شود، تجربه ناموفقی به دست می آید و اجرای گذر فرهنگی در مناطق دیگر را با شکست مواجهه خواهد کرد.
شهردار کرمان با اشاره به این که پارک مطهری برای اجرای گذر فرهنگی نسبت به بازار قلعه محمود گزینه بهتری است؛ خاطرنشان کرد: در پارک مطهری جمعیت زیادی وجود دارد و این جمعیت مردمی است که به رونق فضا کمک می کند.

عالم زاده تصریح کرد:در صورت اختصاص کاربری فرهنگی و هنری به پارک مطهری می توان امکانات دیگری در کنار گالری ، نگارخانه و امکانات فرهنگی موجود لحاظ کرد که از جمله آن ایجاد کافه گالری هاست که می تواند جمعیت زیادی را به سمت خود بکشاند.

وی در ادامه با اشاره به این که کیفیت فضا، خود معرف فضا در دید بیننده است ادامه داد:باید طرح خوب و نقشه راهی وجود داشته باشد که طی فراخوانی از تمامی هنرمندان می خواهیم در این راه ما را یاری کنند و در این باره نظر دهند.
عالم زاده افزود:شهرداری منطقه سه منتظر نهایی شدن طرح گذر فرهنگی است که در این صورت عملیات عمرانی را شروع خواهد کرد.
در ادامه این جلسه جوشایی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان با تاکید بر این که گذر فرهنگی و هنری هرگز از دستور کار خارج نشده است، افزود: این اقدام مستلزم کار کارشناسی است
وی در ادامه از افتتاح اولین فرهنگسرای کار آفرینی و توانمند سازی در راستای اجرای طرح گذر فرهنگی و هنری شهر کرمان خبر داد و گفت:این فرهنگسرا با هدف ساماندهی به بازارچه های فصلی، توانمند کردن افراد و بازاریابی برای محصولات فرهنگی و هنری کرمان در روزهای آینده افتتاح می شود.
در ادامه این جلسه علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به وجود امکانات فرهنگی از جمله کتابخانه، مسجد، نمازخانه، سینمای روباز و گالری در پارک مطهری، این مکان را برای اجرای گذر فرهنگی در اولویت قرار داد و افزود:پارک مطهری در حال حاضر با تلاش های ارزنده شهرداری احیا شده و هم اکنون جایگاه ویژه ای نزد مردم کرمان دارد.
وی با تاکید بر این که برای اجرای گذر فرهنگی و هنری باید هنرمندان را توجیه کرد افزود:گذر فرهنگی و هنری مکانی است که مردم معمولا می دانند در آنجا به صورت پیوسته فعالیتهای فرهنگی و هنری انجام می شود و می توان از تجربه شهرهای دیگر در این رابطه بهره برد.
لازم به ذکر است علاوه بر محور گذر فرهنگی و هنری، تبادل نظر پیرامون آرامستان هنرمندان از جمله مباحثی بود که در این جلسه پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد .
مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات