خسارت جانی در سیلاب های اخیر نداشتیم/ سال گذشته ۶۱ حلقه چاه غیر...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، نشست خبری رئیس اداره منابع آب سرخس با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در محل اداره منابع آّب این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس اداره منابع آب از حضور خبرنگاران شهرستان در این نشست خبری تشکر و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این نشست های خبری و شفاف سازی بتوانیم گامی در پیشبرد ارتقای آگاهی عمومی و اهداف شرکت برداریم .

محمدرضا عبادی نژاد، با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب شهرستان اظهار داشت: امسال با توجه به تغییرات آب و هوایی و پیش بینی های انجام شده در سطح کشور، تغییرات اقلیمی متفاوتی نسبت به سال های گذشته داشتیم و سیلاب هایی با دوره های بازگشت بیش از ۲۵ساله را تجربه کردیم .

مدیر منابع آب شهرستان سرخس افزود: با اطلاع رسانی های گسترده در حین، قبل و بعد از سیلاب ها و اخطاریه هایی که از رصد ایستگاههای  آب سنجی ها و هواشناسی اعلام شد، خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی در شهرستان سرخس نداشتیم، اما تخریب هایی بر اثر سیلاب در روستاهای چاله زرد، صمدآباد و کلاته حاجی مدد رخ داد و خسارات مالی به مردم این روستاها وارد شد .

وی تصریح کرد: ماشین آلاتی همچون سه دستگاه بیل مکانیکی، لودر و گریدر به صورت استیجاری قبل از وقوع سیلاب ها وارد مناطق کردیم  که در کاهش خسارات موثر بود .

عبادی نژاد با اشاره به اقدامات منابع آب شهرستان در سیلاب اخیر بیان داشت: با توجه به اینکه در روستای صمدآباد مسیلی دیده نشده بود، یک مسیل مصنوعی با حفر یک کانال انحرافی به طول ۱٫۵ کیلومتر و یک سازه حفاظتی موقت ایجاد کردیم تا موجب تاخیر در ورود سیلاب ها به این روستا شود .

مدیر منابع آب شهرستان سرخس اضافه کرد: در روستاهای چاله زرد، کلاته حاجی مدد و منطقه آبمال برخی بندهای غیرمجاز در مسیر مسیل ها که احتمال تشدید سیلاب ها را در پی داشت، با دستور دادستان شهرستان رفع تصرف کردیم .

وی ادامه داد: در پایین دست بند انحرافی شیرتپه ظرف مدت کمتر از ۲۰روز، خاکریزی به طول ۲ کیلومتر با ارتفاع ۲ متر و عرض ۴٫۵ متر ایجاد کردیم که موجب دفع خطر سیلاب ها شد .

مدیر منابع آب شهرستان سرخس در ادامه به چاه های مجاز و غیرمجاز شهرستان سرخس اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۶۰ حلقه چاه مجاز و قریب به ۱۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان سرخس شناسایی و ثبت شده است .

وی با اشاره به اینکه با پر کردن چاه های غیرمجاز شاهد کاهش برداشت از آب های زیرزمینی در شهرستان هستیم، تصریح کرد: در سال گذشته ۶۱ حلقه چاه غیرمجاز را پر کردیم و امسال هم ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز پر می شود .

مدیر منابع آب شهرستان سرخس درپایان اضافه کرد: تا پایان امسال تمامی چاه ها با هر نوع کاربری باید طبق قانون مجهز به کنتور هوشمند شوند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات