احداث ۵ ایستگاه آتش‌نشانی در سال جاری/ برج‌سازی‌ها زمینه‌ساز وقوع بحران‌ در شهر است

احداث ۵ ایستگاه آتش‌نشانی در سال جاری/ برج‌سازی‌ها زمینه‌ساز وقوع بحران‌ در شهر است

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امروزه برج‌سازی، توسعه شهری و صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز وقوع بحران‌ها و حوادث ناشی از زندگی شهری باشد.

حسین امیری در دومین نشست کتابخوانی سازمان آتش‌نشانان و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تعهد، مسئولیت‌پذیری و فداکاری آتش‌نشانان نشات گرفته از روح بلند انسان‌هایی است که با تمام وجود برای نجات جان و اموال دیگران تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای سازمان آتش‌نشانی اصفهان در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان و خوزستان بسیار خوش درخشید و توانست نقش پررنگی ایفا کند، خاطرنشان کرد: این سازمان همچنین در بحث بحران سیل زاینده‌رود با تمام نیروها و امکانات ورود پیدا کرد و با تدابیر ویژه، برنامه‌ریزی مناسب و اطلاع‌رسانی به موقع توانست این بحران را بسیار خوب مدیریت کند و بدون کوچکترین حادثه‌ای، رضایتمندی شهروندان را به‌ دست آورد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و رویکرد سازمان آتش نشانی باید متناسب با شرایط جامعه و توسعه روزافزون شهرها صورت گیرد٬ خاطرنشان کرد: امروزه برج‌سازی، توسعه شهری و صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز وقوع بحران‌ها و حوادث ناشی از زندگی شهری باشد همچنین با توجه به اینکه حوادث طبیعی در کمین شهرهاست، برنامه‌های آتش نشانی باید همگام با توسعه مدرن شهرها تدوین شود.

وی کاهش حوادث و تلفات را یکی از اولویت‌های سازمان آتش نشانی عنوان کرد و گفت: در شهر اصفهان به عنوان یک کلانشهر با جمعیت بیش از دو میلیون نفر و وسعت ۴۶ هزار هکتار می‌طلبد که سازمان آتش‌نشانی آن از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در رتبه عالی قرار داشته باشد تا در مواقع بحران کمترین حوادث را شاهد باشیم.

امیری ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده حدود ۹۰ نفر از جوانان سازمان اتوبوسرانی با گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی جذب سازمان آتش‌نشانی شدند و خوشبختانه امروز نیروهای جوان٬ پویا، باانگیزه و کارآزموده در این سازمان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید در سازمان آتش نشانی اصفهان، منشا تحول و رویکردی نوین در سازمان بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو ایستگاه آتش‌نشانی در حال تکمیل است که بر اساس زمان‌بندی اعلام شده تا هفتم مهرماه همزمان با روز آتش نشان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: شهر اصفهان با جمعیت بیش از دو میلیون نفر نیاز به ۴۰ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر دارد که برای رسیدن به این هدف، در سال‌جاری احداث پنج ایستگاه آتش نشانی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه خرید تجهیزات و خودروهای موردنیاز سازمان آتش‌نشانی اصفهان آغاز شده که از جمله آن می‌توان به خرید ۲۰ دستگاه خودرو با مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد که اعتبار تجهیز و تکمیل این خودروها نیز تامین شده و پس از تجهیز کامل به ناوگان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی اضافه می‌شود.

امیری با بیان اینکه شهر اصفهان می‌تواند شهری خطرپذیر باشد و باید همواره پیشگیری‌های الزم برای کاهش حوادث انجام شود، اظهار کرد: برای نخستین بار در اصفهان قرارداد مطالعات پدافند غیرعامل به دستور شهرداری اصفهان تنظیم شده و پیمانکار یا همان مشاور مربوطه در حال انجام مطالعات لازم و تدوین گزارشی است که بتوانیم به یک طرح جامع برسیم و به کمک آن از بروز حوادث غیرمترقبه جلوگیری و شهر را در برابر خطرات احتمالی، حفظ کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات