قدردانی از عملکرد شهرداری منطقه ۳/تاکید بر حفاظت از سنگ فرش میدان شهید بهشتی

قدردانی از عملکرد شهرداری منطقه ۳/تاکید بر حفاظت از سنگ فرش میدان شهید بهشتی

به گزارش شهریار ، شهردار منطقه ۸ تبریز در جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز با بیان اهمیت سنگ فرش موزاییکی میدان شهید بهشتی برای شهرداری تبریز گفت: میدان شهید بهشتی در زمان تحویل به شهرداری علاوه بر شکستگی کاشی ها مشکلات عدیده دیگری مانند چهار غرفه بلاتکلیف داشت که تبدیل به یک معظل شهری شده بود.

او تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده این معضل توسط عوامل شهرداری منطقه ۸ برطرف شده است.

پاک نهاد ادامه داد: مشکل ذاتی این میدان طراحی به شکل گودال است که فضای بی دفاع شهری به دور از دید تشکیل داده است و خرابی، حاصل در دید نبودن این میدان است .

در این جلسه رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی هدف از ساخت فرش موزاییکی میدان شهید بهشتی تبریز را ایجاد منظر شهری در مرکز شهر دانست و گفت: با نگاه به پیشینه و شهرت جهانی فرش تبریز این اثر معماری طراحی شده و با گذشت زمان تبدیل به یک نماد و برند شده است که باید برای مدیریت و حفظ آن اقدامات اساسی انجام شود.

محمد اشرف نیا نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز با بیان اینکه این میدان عملاً بی استفاده شده گفت:  فضا باید از نظر طراحی طوری باشد که طرح خود به خود حفظ شود و مردم به صورت مطلوب از آن استفاده کنند.

در ادامه این جلسه بابایی اقدم عضو شورای شهر تبریز با اشاره به گام‌های مجموعه شهرداری منطقه ۳ در راستای تحولات اساسی در خصوص اجرای خدمات شهری در محلات گفت: در دوره جدید شهرداری منطقه ۳، توسعه و پیشرفتی خوبی در حوزه این شهرداری صورت گرفته است.

او افزود: احداث چند پارک محله ای و خدمات محله ای مناسب از جمله این اقدامات است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات