سد حاجیلر چای ورزقان افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد :سد خاکی حاجیلر چای در شهرستان ورزقان همزمان با سفر رئیس جمهور به استان افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی این مطلب را مهندس یوسف غفارزاده در بازدید استاندار و معاون عمرانی استانداری  از پیشرفت عملیاتی این پروژه خبر داد .

وی هدف از اجرای این پروژه را تامین آب ۳۵ میلیون متر مکعب برای شرب  و  صنعت، ۱۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی به مساحت هزار هکتار و ۵.۷ میلیون مترمکعب برای حیات رودخانه و اهداف زیست محیطی اعلام کرد .

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی سد خاکی با هسته رسی حاجیلر چای ۷۱ متر از بستر رودخانه ارتفاع دارد ،ارتفاع سد از پی  ۹۵ متر و طول تاج آن ۲۶۵ متر است و ظرفیت آب تنظیمی آن نیز ۵.۷ میلیون متر مکعب است .

مهندس غفارزاده با بیان اینکه این سد در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی  این سد طبق  برنامه زمانبندی تا پایان خرداد ماه به اتمام خواهد رسید .

شایان ذکر است سد حاجیلر چای در خاروانای  شهرستان ورزقان جنب  روستای قره قیه قرار دارد و برای اجرای آن تاکنون هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات