پیام تسلیت شهردار بیجار به مناسبت ایام شهادت امیر مومنان (ع) و فرا رسیدن لیالی قدر

پیام تسلیت شهردار بیجار به مناسبت ایام شهادت امیر مومنان (ع) و فرا رسیدن لیالی قدر


پیام تسلیت شهردار بیجار به مناسبت ایام شهادت امیر مومنان(ع) و فرا رسیدن لیالی قدر


به گزارش روابط عمومی شهرداری بیجار، بیگ محمدپور شهردار بیجار، ضمن ارسال پیامی ایام شهادت امیرالمومنین (ع) را در لیالی باعظمت قدر تسلیت گفت.


متن پیام به شرح زیر است:


بسمه تعالی


شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

شب های قدر اوج معنویت رمضان است، شب هایی است که زندگی مومن در آن سراسر رنگ خدا می گیرد، پهنه ای است که روزه دار، بر آن می ایستد و بر همه ما سوای حق پشت می کند و در خلوت پر راز شب با عبودیت محض در پیشگاه خدا همه چیز و حتی خود را به فراموشی می سپارد، از هر چه زمینی است می برد و با آسمان پیوند می خورد مجرد می شود و به عبادت خدای یکتا می ایستد پرده اسباب و قوانین و نوامیس جهان به یکسو می رود و مومن تنها خدا را می بیند که کارگزار همه هستی است و با گوش جان کلام خدا را می شنود و با دل در می یابد که کائنات چون گویی با چوگان امر الهی متحرکند و این امر او و اراده اوست که سیطره خویش را بر همه چیز گسترده است. قدر میعاد انسان با خداست، بزرگ‏ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است. شبی است که خورشید فروزان حیات امام علی علیه السلام، در افق روز نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در آسمان شهر کوفه به خون نشست و شمشیر مسموم نفاق و کین، فرق انسان عدالت گستری را شکافت که برترین خلق پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله بود. آنان که می خواستند نور خدا را خاموش کنند، نمی دانستند که اراده الهی، بر مانایی علی علیه السلام استوار است و می بینیم که همچنان، کردار و گفتار امام مومنان، چراغ راه مردان خدا و حق جویان و یکتاپرستان جهان است.


اینجانب، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان جهان در ماه مبارک رمضان بالاخص لیالی پرفیض قدر، ایام شهادت حضرت علی (ع) را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عموم مردم مومن و ولایتمدار شهرستان بیجار، تسلیت عرض نموده، توفیق درک فیوضات بیکران لیالی پرفیض قدر و پیروی هرچه بیشتر از منویات آن امام همام را از خداوند تبارک و تعالی برای همگان مسئلت می نمایم .


بیگ محمدپور

شهردار بیجار

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیجار

    منبع خبر

    شهرداری بیجار

    شهرداری بیجار یک شهرداری در شهر بیجار می باشد

      نظرات