سد "درونگر" در خراسان رضوی برای نخستین بار سرریز کرد

سد "درونگر" در خراسان رضوی برای نخستین بار سرریز کرد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد علایی" با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تا کنون(اول مهرماه ۹۷ تا سوم خرداد ۹۸) در سطح استان ۲۸۳ میلی‌متر باران داشته‌ایم، افزود: این عدد در سال آبی گذشته ۱۱۵.۹ میلی‌متر و در دوره بلندمدت ۴۳ ساله ۱۴۲ میلی‌متر بوده است.
وی با اشاره به اینکه در استان ۲۳ سد بزرگ به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: حجم مخزن و آب قابل تنظیم این سدها به ترتیب ۱۵۷۲ و ۹۰۰ میلیون متر مکعب است و امسال از ۲۳ سد بزرگ استان ۱۳ سد سرریز کرده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: حجم آب ذخیره شده در سدهای استان تا امروز ۹۶۰ میلیون متر مکعب است، یعنی ۶۲ درصد سدهای استان از آب پرشده است؛ این عدد در سال گذشته ۲۳ درصد بود.
وی تاکید کرد: ما در منطقه خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنیم و در دین و فرهنگمان، بدمصرفی و اسراف گناه و نادرست است؛ بنابراین بارندگی‌های کنونی نباید ما را از سازگاری با کم‌آبی دور کند.
سد خاکی درونگر با هسته رسی، در ۳۵ کیلومتری غرب درگز واقع شده که در سال ۱۳۹۰ با اعتبار ۳۲۵ میلیارد ریال برای توسعه آب و خاک و تامین آب مورد نیاز کشاورزی به بهره‌برداری رسید.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات