نظارت بر ساخت و ساز غیر مجاز...

نظارت بر ساخت و ساز غیر مجاز...

شهرداری ها با نظارت مستقیم بر ساخت و سازهای شهری می توانند از رشد ساخت و ساز های غیر رسمی جلوگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری یزد، سید ابوالفضل کشفی مدیر منطقه در بازدیدی که به همین منظور صورت گرفت افزود: شهرداری‌ها جایگاه مهمی در انتظام شهری دارند، به ویژه این که باید نسبت به ساخت سازهای تحت نظارت خود در چهارچوب طرح‌های جامع و تفصیلی شهر و هرگونه عملیات خارج از ضوابط شهرسازی حساس باشند.

وی افزود: کنترل و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از مقوله‌های مهمی است که شهرداران باید مورد توجه جدی قرار دهند، به خصوص در ایام و مناسبت‌های خاص که بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز در چنین ایامی صورت می‌گیرد، ازحساسیت بیشتری برخوردار باشند و از طرفی تلاش کنند تا فرآیند توسعه و پیشرفت شهر‌ها و خدمات رسانی مطلوب به مردم از راه قانونی هموار شود و انجام و تسهیل در امور صدور پروانه نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سلمانی رئیس اداره اجرائیات منطقه نیز یاد آور شد: دامنه نظارت شهرداری تنها محدود به کنترل و نظارت بر ساخت ‌و ساز در محدوده شهر نیست، بلکه در خصوص حریم شهر نیز وظایف مشابهی دارند که می‌تواند از ساخت‌ساز غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد در محدوده حریم شهر‌ها جلوگیری کرد.

وی گفت: از دلایل عمده مورد توجه بر ساخت‌ و ساز در حریم شهر‌ها می‌توان به رعایت توازن شهر‌ها در آینده و حفظ اراضی، باغ‌ها در حریم شهرها اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات