اتمام خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن تا پایان امسال

اتمام خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن تا پایان امسال

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد رحیمی" نماینده مجری خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن گفت: این طرح با خط انتقال به‌طول ۷۷ کیلومتر، تامین و انتقال ۳ متر مکعب در ثانیه آب شرب با ۸۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و در صورت تامین اعتبار و همکاری سایر ارگان‌های مربوطه که تاسیسات آنها در مسیر درون‌شهری خط قرار دارد، تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.
وی اضافه کرد: خط اول آبرسانی درودزن به شیراز حدود ۴۰ سال قدمت دارد و ۲۷ درصد آب شیراز را تامین می‌کند که با بهره‌برداری از این طرح حدود ۷۰ درصد آب شرب شیراز از سد درودزن تامین خواهد شد.
نماینده مجری خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن اظهار کرد: این طرح دارای خط انتقال به‌طول ۷۷ کیلومتر با لوله‌های فولادی به قطرهای ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ میلی‌متر، تصفیه‌خانه، تلمبه‌خانه جهت پمپاژ آب، تونل ۴۵۰۰ متری و سه مخزن مرتفع و متعادل‌کننده و تصفیه‌خانه هر کدام به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب است که در نهایت به مخزن معالی‌آباد ختم می‌شود.
این کارشناس افزود: عملیات اجرایی این طرح با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و اجرای آن تاکنون افزون‌بر ۳۸۰۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.
رحیمی ادامه داد: تاکنون لوله‌گذاری ۵۷ کیلومتر از طول خط، حفاری تمامی تونل و ۶۰ درصد از پوشش داخلی آن، احداث هر سه باب مخزن، ۹۵ درصد از بخش ساختمانی ایستگاه پمپاژ، خرید و انتقال تمامی پمپ‌ها و الکتروموتورهای ایستگاه پمپاژ از خارج از کشور انجام شده است.
شرکت آب منطقه‌ای فارس، پنج طرح آبرسانی دیگر نیز در شهرهای فسا، استهبان، جهرم، داراب، زرین‌دشت، سهادت‌شهر و ارسنجان در دست اجرا دارد که بین ۵۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات