تاکید وزیر نیرو بر بهره گیری از ظرفیت پهنه‌های آبی کشور به...

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه هرگونه توسعه فعالیت‌های گردشگری در حاشیه سدها منوط به رعایت ملاحظات زیست محیطی است، گفت: با امضای تفاهم‌نامه میان وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی پس از این از ظرفیت پهنه‌های آبی کشور به ویژه سدها برای جذب سرمایه‌گذار، ایجاد اشتغال و بهره‌مندی مردم از این ظرفیت استفاده بیشتری خواهد شد.

رضا اردکانیان روز سه شنیه هفتم خرداد ماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور توسعه فعالیت‌های گردشگری در حاشیه سدها و منابع آبی کشور با بیان این مطلب افزود: ۱۷۰ دریاچه مخزن سدهای موجود در کشور و تالاب‌های فراوانی که حدود ۵۰ مورد از آن‌ها به دلیل بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری بین ۵۰ تا ۱۰۰ آبگیری شده‌اند امکان رونق گردشگری را در کشور فراهم کرده‌اند.
وی افزود: پیش از این محدودیت‌های برای استفاده از سدها برای بخش گردشگری وجود داشته است و همین امر موجب شده بود تا تجهیزات و تسهیلات لازم برای استقرار هموطنان در چنین فضاهای فراهم نباشد.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه امروز میان وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موجب جلب و جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند برای حضور در این بخش خواهد شد، ادامه داد: درصددیم در تابستان پیش‌رو با اتخاذ ترتیباتی از جمله رعایت ملاحظات زیست محیطی، کنترل کیفیت منابع آب شرب و... بتوانیم فرصت‌های متعدد طبیعی در این بخش را هر چه بیشتر در اختیار مردم قرار بدهیم.
اردکانیان با تاکید بر اینکه هرگونه توسعه فعالیت‌های گردشگری در حاشیه سدها منوط به رعایت ملاحظات زیست محیطی است، گفت: فرصت‌های قابل ملاحظه‌ای در کنار پهنه‌های وجود دارد که می‌تواند در حوزه فعالیت‌های ورزشی، آبزی پروری، استقرار استراحتگاه و جلب و جذب گردشگران در سال‌های پیش‌رو زمینه را برای اشتغال بیشتر و پر کردن اوقات فراغت مردم فراهم کند.
همچنین در این نشست علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه این مجموعه درصدد تنوع گردشگری در کشور است، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم برای طبیعت‌گردان حوزه مخازن و منابع آبی است که طبیعت بی‌نظیری را پیرامون خود شکل داده است و حتی بازدید از خود بدنه و امکانات و تاسیسات سد و نیروگاه‌های آن می‌تواند جاذبه‌های بسیار خوبی برای گردشگران داشته باشد.
وی افزود: براساس تفاهم‌نامه امروز مقرر شده است تا ظرف دو هفته آینده شیوه‌نامه این مهم ابلاغ شود تا مدیران کل دو مجموعه بتوانند براساس این شیوه‌نامه فعالیت‌های توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار بدهند و گردشگری و طبیعت‌گردی پیرامون سدها را شروع کنند.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این طرح موجب اشتغال‌زایی مناسبی در میان جوانان خواهد شد، ادامه داد: سرمایه‌گذاران بسیار زیادی وجد دارد که پیش از این نیز آمادگی حضور در این عرصه را داشته‌اند تا بتوانند از طبیعت زیبای پیرامون مخزن سدها، تالاب‌ها و مرداب‌ها بهره بگیرند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: امضای این تفاهم‌نامه موجب خواهد شد تا پتانسیل بزرگ و جدیدی به بخش گردشگری اضافه شده و بخش طبیعت‌گردی در کشور نیز رونق بسیار خوبی پیدا کند.


شایان ذکر است در این مراسم مهندس محمد حاج رسولی ها مدیر عامل شرکت مدیریت منایع آب ایران طی سخنانی به تاریخچه گردشگری آبی در بخش آب و همچنین چالش های پیش رو این موضوع پرداخت و استانداران خوزستان و گیلان و همچنین مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای خوزستان ، تهران و گیلان به بیان ظرفیت های استان و نقطه نظرات خود پرداختند.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات