مدیرکل فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت مدیریت منابع آب...

دومین جلسه کمیسیون توسعه مدیریت در سال ۱۳۹۸ شرکت آب منطقه ای فارس روز پنجشنبه دوم خرداد ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس  در این جلسه که با حضور مدیرعامل, معاونین شرکت و مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ، توسعه مدیریت و تحول اداری  شرکت مدیریت منابع آب ایران و هیئت همراه  برگزار شد، مهندس دهقانی ضمن ارائه گزارش سیمای استان ، از مشکلات و چالش های پیش روی شرکت در مدیریت منابع آبی ، سازگاری با کم آبی را برشمرد.  و از کمبود نیروی انسانی در شرکت گلایه و بیان داشت نمودارسازمانی شرکت آب منطقه‌ای فارس با ۲۹ شهرستان، وحوزه عمل وسیع و ۱۰۳ محدوده مطالعاتی و ۴۲۰۰۰ کیلومتر رودخانه با استان هایی که داری ۳ محدوده مطالعاتی و ۲ شهرستان هستند ، تفاوتی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس ، پر نمودن چاه‌های غیر مجاز با وجود مشکلات فراوان در حال انجام است اما توزیع نکردن به موقع کنتورهای چاه‌های کشاورزی توسط شرکت‌های تولید کننده در روند اجرا خلل ایجاد کرده است.

وی افزود :  باوجود مشکلات فراوان پرومسلوب المنفعه کردن چاههای غیرمجاز با شدت درحال انجام است.

در ادامه جلسه معاون برنامه ریزی شرکت  طی گزارشی مسائل مترتب بر ساختار فعلی ، خروج و جایگزینی نیروی انسانی و بازنشستگان را اعلام نمودند، آقای کشاورز توجه ویژه به اصلاح ساختار سازمانی متناسب با وظایف ، گستره جغرافیایی و حجم منابع آبی در استان را خواستار شدند .

در ادامه جلسه خانم موتمن زاده مدیر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت گزارشی از نتایج اقدامات و عملکرد این حوزه در سال ۹۷ را منطبق با الگوی ابلاغی ستاد برای استماء حاضرین در جلسه ارائه و از جمله مهمترین چالش های پیش روی آب منطقه ای را   عدم شفافیت و تکالیف ابلاغی در بخش خدمات عمومی و فضای رقابتی و توسعه فرهنگ سازمانی و عدم تخصیص ردیف اعتباری مشخصیب  برای حوزه فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت در سرجمع اعتبارات شرکت دانستند .

سپس سید حسن مهدوی‌فر، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات همکاران شرکت آب منطقه ای فارس ، جلسه کمیسیون توسعه مدیریت را فضایی جهت همسو سازی فعالیت های توسعه مدیریت و تحول اداری با برنامه ها  و اهداف شرکت برشمردند. ایشان همراهی ، همدلی و همکاری را سه فاکتور مهم در مدیریت  موفق و کارآمد یک شرکت دانستند

آقای مهدوی فر در ادامه جلسه بر اصل مستند سازی مطابق با استانداردها  و یکپارچگی  اقدامات و فعالیت ها  منطبق بر برنامه های سالیانه ، مسئولیت پذیری و پاسخگویی درسال ۹۸   تاکید نموده و انعکاس اقدامات شاخص و اطلاع رسانی به موقع از نتایج عملکردی شرکتهای تابعه را به مدیران ارشد شرکت مادر بسیار حائز اهمیت برشمردند.

ایشان با تاکید بر این مطلب که حسابرسی عملکرد فصلی توسط مدیر عامل محترم و معاونین در هر یک از حوزه های کاری در نحوه و عملکرد اجرای برنامه ها و تحقق اهداف در شرکت ، یک اصل لازم و کافی مدیریت با برنامه  خواهد بود.  برنامه­ریزی، نظارت، فناوری اطلاعات ، آگاهی بخش و روابط عمومی را چهار  بال مهم و توانمند ساز برای مدیریت دانستند.

ایشان تعاملات سازنده و درک متقابل مدیران ستادی را بسیار مهم دانسته  و بیان نمودند  این موضوع موجب می گردد  تلاش های شرکت های آب منطقه ای بهتر دیده شده و ارزیابی مناسبی صورت پذیرد .

آقای مهدوی فر  راه اندازی فاز نخست مرکز رصد و پایش و مدیریت اطلاعات منابع آبی در شرکتهای تابعه  با توجه مجموعه اقدامات انجام شده از پنج سال گذشته بنام رصد خانه ملی آب را  یک ضرورت و اولویت مهم کاری در سال ۹۸ دانسته و بیان نمودند ؛ تجربیات مدیریت سیلاب و رخدادهای سال جاری نشان داده که حوزه آب کشور نیازمند ایجاد یک مرکز رصدخانه ملی آب و به تبع آن در هر یک از حوضه های آبریز خواهدبود . ایشان تاکید نمودند که در سال ۹۸ یکی از اولویت های آموزشی درحوزه آب ، مدیریت رسانه ای بحران  ونحوه مدیریت رسانه ها در مواقع رخدادها و حوادث  دانستند.

ایشان در بخش پایانی فرمایشات خود بر ثبت تجارب مدیریتی در جهت مدیریت دانش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی افزایش انگیزش و خودآگاهی کارکنان و توسعه فرهنگ سازمانی، زمینه‌سازی به منظور پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی، تاکید نمودند. و در ادامه جلسه به پرسش های مطرح شده پاسخ نمودند .

لازم بذکر است در این جلسه   آقای حسین صالحی جهرمی، معاون منابع انسانی ، مالی و پشتیبانی  شرکت نیز با بیان این مطلب که فقط در یکی از شهرستان‌های ما حدود ۳۷۰۰ چاه کشاورزی وجود دارد که از تمام چاه‌های برخی از استان‌ها بیشتر است و مدیر امور آب همان شهرستان از داشتن یک کارشناس هم محروم می باشد  ، ضرورت توجه شرکت مادر در اصلاح ساختار سازمانی شرکت آب منطقه ای فارس را خواستار شدند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات