شهرهایی موفق هستند که مشارکت همه جانبه شهروندان را به همراه داشته باشد

شهرهایی موفق هستند که مشارکت همه جانبه شهروندان را به همراه داشته باشد

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛ کشاورز صفیئی گفت: امروزه شهرهایی موفق هستند که مشارکت همه جانبه شهروندان خود را به همراه داشته باشند و شهرداری قزوین در راستای تحقق چشم انداز ۱۴۰۰ قزوین، تلاش می‌کند تا شهروندان را در مسیر توسعه پایدار شهری همراه خود داشته باشد.

کشاورز صفیئی افزود: در این مسیر شهری می‌تواند انتظارات شهروندان خود را برآورده سازد که با همکاری و همگرایی سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان مدنی نیازها و مشکلات اصلی ساکنان خود را شناسایی و در راستای برطرف کردن آن گام موثر بردارد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بیان کرد: شهرداری قزوین اقدام به اجرای طرح مطالعاتی نیازسنجی احصای خواسته‌های بانوان شهر قزوین کرده و در این مسیر ضمن بررسی مشکلات موجود در محلات نسبت به توزیع پرسش‌نامه در مناطق مختلف و دریافت بازخوردها و انجام تحلیل‌های لازم و ارایه نتایج آن اقدام خواهد کرد.

فاطمه مرندی، مدیر موسسه همیاران سلامت و روان اجتماعی استان قزوین در خصوص چگونگی تشکیل این موسسه گفت: انجمن همیاران سلامت روان از نیروهای داوطلب مردمی تشکیل شده و به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با هدف ارتقای سلامت افراد جامعه زیر نظر سازمان بهزیستی در محلات و مناطق شهر مشغول فعالیت هستند.

مرندی درباره برنامه‌ها و اهداف این موسسه که از سال ۷۸ در قزوین آغاز به کارکرده است، تصریح کرد: این جمعیت به‌صورت گروه‌های محلی فعالیت می‌کند که پس از شناسایی مشکل در محله خود، به کاهش یا رفع آن معضل اقدام می‌کنند.

مرندی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های سلامت در محلات قزوین خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اهداف این پایگاه‌ها ارتقای سطح سلامت روانی جامعه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد و طلاق، ایجاد روحیه نشاط و شادی فردی و جمعی، انعکاس مشکلات شهری و شهروندی به مسئولان مربوطه، کمک به رفع یا کاهش مسائل و مشکلات محلی با مشارکت مردم است.

کاظمی، مدیرعامل موسسه پویندگان مهر استان قزوین بیان کرد: در مناطق اسماعیل‌آباد، اقبالیه و راه‌آهن فعالیت‌های قابل قبولی درزمینه‌ی بررسی مشکلات ساکنان در حوزه محیط‌زیست شهری، فاضلاب شهری و بهداشت صورت گرفته که موجب جلب رضایت آنان شده است.

در این نشست مسائلی در حوزه کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با شرح وظایف شهرداری مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات