اشتغال و درآمد برای جنوب کشور؛ زباله و بیماری برای مردم گیلان

اشتغال و درآمد برای جنوب کشور؛ زباله و بیماری برای مردم گیلان

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت:
اشتغال و درآمد برای جنوب کشور؛ زباله و بیماری برای مردم گیلان
اشتغال و درآمد برای جنوب کشور؛ زباله و بیماری برای مردم گیلان
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت با انتقاد از انتقال پسماند صنایع پتروشیمی فعال جنوب کشور به گیلان گفت: اشتغال و درآمد از فعالیت صنایع پتروشیمی نصیب جنوب کشور و زباله‌ها و بیماری‌های عفونی ناشی از آن شامل حال مردم گیلان می‌شود.
فاطمه شیرزاد با ابراز گلایه از مشکلات متعدد زیست‌ محیطی در گیلان اظهار کرد: مگر استان گیلان زباله‌دانی است که پسماند صنایع پتروشیمی فعال متعلق به شهرهای دیگر کشور در آن سرازیر شود.
وی با تاکید بر اینکه برای شنیدن مخاطرات زیست ‌محیطی استان گیلان گوش شنوایی وجود ندارد، تصریح کرد: سال ‌هاست که انباشت زباله در سراوان و سرازیری شیرابه‌های ناشی از آن به داخل جنگل و دریا و رودخانه‌های گوهررود و زرجوب زنگ خطر زیست‌ محیطی در شهر رشت و استان گیلان را به صدا درآورده اما همچنان بودجه کافی برای خرید دستگاه زباله‌ سوز ‌و مدیریت پسماند به ‌صورت اصولی اختصاص پیدا نکرده و در چنین شرایطی اقدام به انتقال پسماند پتروشیمی جنوب کشور به گیلان می‌کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط ‌زیست با بیان اینکه طبیعت بکر و زیبای گیلان در اثر بی ‌مبالاتی در حال نابودی است، گفت: باید مشخص شود چه کسانی این دستور را صادر کرده‌اند و چنین مشکل بزرگی در حق مردم استان را رقم ‌زده‌اند.
شیرزاد با اشاره به اینکه فعالیت صنایع پتروشیمی اشتغال و درآمدزایی را برای جنوب کشور رقم ‌زده است، بیان کرد: اشتغال و درآمد از فعالیت صنایع پتروشیمی نصیب جنوب کشور و زباله‌ها و بیماری ‌های عفونی ناشی از آن شامل حال مردم گیلان می‌شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط ‌زیست شورای رشت با تاکید بر اینکه قطع انتقال پسماند پتروشیمی جنوب کشور به گیلان خواسته به‌حق مردم استان است، افزود: انتقال پسماند صنایع پتروشیمی فعال جنوب کشور به گیلان باید هر چه سریع‌تر متوقف و از استان گیلان خارج و به نگرانی‌های مردم و دلسوزان حوزه محیط ‌زیست خاتمه داده ‌شده تا بیش از این به طبیعت سرسبز گیلان لطمه و آسیب نرسد و بتوانیم پاسخگوی نسل‌های آینده باشیم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات