به مناسبت روز بدون سیگار صورت گرفت؛ پاکسازی ته سیگارهای پارک شهید زرند / رونمایی از اِلِمان “قلیانها را گلدان کنیم”

به مناسبت روز بدون سیگار صورت گرفت؛ پاکسازی ته سیگارهای پارک شهید زرند / رونمایی از اِلِمان “قلیانها را گلدان کنیم”

گروه حامیان محیط زیست زرند عصر امروز جمعه ۱۰ خرداد با حضور و همراهی جمعی از مسئولین این شهرستان در یک اقدام نمادین و به مناسبت “روز جهانی بدون سیگار” اقدام به پاکسازی ته سیگارهای رها شده در پارک شهید این شهر نمودند.

در حاشیه این طرح همچنین از یک اِلِمان شهری در جهت پیوستن به کمپین ملی “قلیانها را گلدان کنیم” رونمایی شد.

در این مراسم که با حمایت مجدانه سیدمهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند اجرایی شده بود، دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، حبیب الله خنجری فرماندار، حجت الاسلام محمود محمدی رئیس دادگستری، محمدرضا مهدلو شهردار زرند، مهندس منتظر رئیس اداره بهزیستی و جمعی دیگر از مسئولین نیز حضور داشتند.

دکتر امیری در حاشیه این طرح با بیان اینکه اجرای فعالیت های این چنین باید توسط داوطلبین مردمی انجام شود، بر حضور بیشتر گروه حامیان محیط زیست زرند برای فرهنگ سازیِ حمایت از محیط زیست تاکید کرد.

“حبیب الله خنجری” فرماندار زرند نیز ضمن اشاره به فعالیت‌های داوطلبانه حامیان محیط زیست زرند گفت: فرهنگ سازی در هر زمینه‌ای باید به خواست خود مردم باشد تا به نتیجه مطلوب خود برسد.

وی همچنین افزود: در شهرستان زرند اقدامات مطلوبی جهت پیشگیری از اعتیاد و روی نیاوردن جوانان و شهروندان به دخانیات انجام گرفته است که از جمله آن‌ها توسعه اماکن ورزشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

دکتر “جواد زمانی” یکی از اعضای گروه حامیان محیط زیست نیز با ارائه گزارشی از هدف اجرای این برنامه کمپین “گلدانها را قلیان کنیم” را یک پویش ملی اعلام کرد و گفت: ما نیز با حمایت مردم و نیز شهرداری و مرکز بهداشت زرند توانستیم در حد بضاعت خود با ساخت اِلِمانی که در آن حدود ۲۰ عدد شیشه قلیان به گلدان تبدیل شده اند و در آن ها گل ناز که یک گیاه مقاوم و کم نیاز است کشت شده، به این کمپین بپویندیم، امیدواریم این اقدام موجب فرهنگ سازی “نه به قلیان” و اعتیاد بخصوص در بین جوانان شود.

در طرح پاکسازی ته سیگارها از سطح پارک شهید که با حضور مسئولین انجام شد بیش از ۱۰۰۰ ته سیگار از سطح پارک جمع آوری شد که این مقدار در مقایسه با سال گذشته که این طرح اجرا شده بود بسیار کمتر بود.

گروه حامیان محیط زیست زرند اکنون بیش از ۳ سال است که به صورت خودجوش و مردمی فعالیت هایی در زمینه فرهنگ سازی حمایت از محیط زیست را اجرایی کرده اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری زرند

    منبع خبر

    شهرداری زرند

    شهرداری زرند یک شهرداری در شهر زرند می باشد

      نظرات