تقاطع های غیر همسطح شهر اراک تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند ...

تقاطع های غیر همسطح شهر اراک تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند ...

فرزانه رحمتی عضو هیات رییسه شورای اسلامی کلانشهر اراک در حاشیه بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شریعتی گفت: شورای دوره پنجم از ابتدای شروع بکار با دو موضوع و مانع عمده از جمله بدهی های افسار گسیخته و پروژه های بزرگ و نیمه کاره ای که هر یک جدا از بحث اولویت داشتن یا نداشتن، بار روانی قابل ملاحظه ای را بر شهر و شهروندان تحمیل نموده بود و همچنین رکود تورمی شدید حاکم بر اقتصاد کشور که این موضوع نیز چالش های فراوانی از جمله در حوزه تامین نقدینگی برای شهرداری ها ایجاد کرده بود، مواجه بود.
وی در ادامه مطلب فوق افزود: با توجه به شرایط مذکور، شورای دوره پنجم تلاش گسترده ای را برای مدیریت چالش های مذکور آغاز نمود تا بتواند از رهگذر سیاست گذاری و نظارت صحیح بر حوزه های مالی و اقتصاد شهری، نهاد شهرداری را برای پشت سر گذاری چالش ها، همراهی و کمک نماید.
رحمتی با اشاره به پروژه های نیمه کاره موجود در شهر اراک،گفت: از آنجا که شورای دوره پنجم ملزم به تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه کاره بود و از طرفی مسایل و مشکلات متعددی اعم از مالی و غیر مالی بر سر راه این پروژه ها قرار داشت، پروژه های جدیدی در شهر اراک تعریف نشد، چرا که اجرای پروژه های جدید شهری توسط شهرداری با وجود پروژه های نیمه تمام به ارث رسیده از سنوات گذشته، حرکتی منطقی به نظر نمی رسید.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه بوستان بزرگ بانوان به عنوان یکی از پروژه های بزرگ مدیریت شهری در سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: در حال حاضر این بوستان با خدمات مطلوبی که به شهروندان به ویژه بانوان اراکی ارایه می نماید، با استقبال بسیار خوبی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی در ادامه با اشاره به بهره برداری از لاین اصلی تقاطع غیرهمسطح شریعتی و تاثیر اجرای آن بر کاهش بار ترافیکی گفت: بدیهی است قرارداد اجرای پروژه های تقاطع غیرهمسطح با پیوست توجیهی ترافیکی همراه می باشد، اگر چه پروژه پل خیابان شریعتی در طول مدت قرارداد و به طور مشخص قبل از تشکیل شورای پنجم دچار تغییراتی شده بود که اهداف اجرای این پروژه را تحت تاثیر قرار می داد، لیکن در حال حاضر با تکمیل لاین فرعی این پل و انتقال قسمتی از بار ترافیکی در این نقطه بر روی عرشه اصلی و فرعی پل، با سرشکنی که در حجم ترافیک این نقطه ایجاد می شود، انشاا... شاهد اثربخشی این پل بر کاهش ترافیک باشیم.
رحمتی همچنین بیان داشت:با توجه به وعده شهردار اراک، کلیه تقاطع های غیر همسطح شهر اراک تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید، که جا دارد از برنامه ریزی خوب مهندس شفیعی برای به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام و همچنین تلاش های مخلصانه پرسنل مجموعه شهرداری در ارایه خدمات به شهروندان تشکر و قدردانی نمایم.
رحمتی عضو هیات رییسه شورای اسلامی کلانشهر اراک، همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه عیان شهرداری با توجه به شعارها و تاکید شورای دوره پنجم بر مقوله شفاف سازی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات، اقدام شهردار اراک در عینیت بخشی به این خواسته شورای شهر را مثبت ارزیابی کرد و عملیاتی شدن این مهم را نتیجه حاکمیت اراده مردم بر امور محل زندگیشان که توسط نمایندگانشان در شورای شهر تبلور یافته، عنوان کرد و افزود: توقع ما این است که این سامانه همواره به روز باشد و فعالیت آن پویا و به سمت کامل و جامع بودن پیش رود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: چندین طرح جدید برای توسعه شهر اراک تدارک دیده شده که پس از اتمام پروژه های نیمه کاره، عملیاتی خواهند شد. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات