کاهش۳۰درصدی هزینه مصرفی برق برای گلستانی ها با ۱۰درصد ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گلستان، علی اکبر نصیری گفت: تعرفه های جدید برق به گونه ای طراحی شده است که با کاهش ۱۰ درصد مصرف تا ۳۰درصد هزینه مصرفی برق کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: کاهش مصرف به ویژه در بخش خانگی بسیار ساده است به طوری که بر اساس مطالعات انجام شده، بدون اینکه سطح رفاه خانوار کاهش پیدا کند مردم می توانند تا ۳۰درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

نصیری با بیان اینکه تعرفه های قبلی برق به صورت پلکانی بود، به طوری که مشترکانی که برق بیشتری مصرف می کردند اندکی بیشتر از کم مصرف ها پول برق پرداخت می کردند و در عین حال از یارانه بیشتری هم بهره مند می شدند، افزود: با این مصوبه جدید هزینه برق مشترکان پرمصرف به واقعیت نزدیکتر می شود و این گروه افزایش ۱۶درصدی تعرفه در قبوض برق را نیز شاهد خواهند بود که امیدواریم با این روند، مصرف برق خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به شروع فصل گرم سال و استفاده بیش از اندازه وسایل سرمایشی را موجب افزایش دو و نیم برابری میزان مصرف روزانه انرژی برق نسبت به فصول پاییز و زمستان و اوایل بهار دانست و گفت: میزان مصرف در نه ماه از سال ثابت است و در تابستان به دو برابر بقیه فصول سال می رسد.

نصیری ضمن تاکید بر مدیریت مصرف برق در ساعت ۱۲الی ۱۶ روزهای گرم تابستان به عنوان اوج ساعات مصرف برق در روز و ساعت ۲۰ الی ۲۳ اوج مصرف برق در شب، اظهار کرد: سرویس کولرهای اسپلیت و گازی در اداره ها و بانک ها و خانه ها با شستشو و نظافت فیلتر، موجب بهبود عملکرد دستگاه و صرفه جویی درمصرف برق می شود.

وی در ادامه گفت: به مشترکان توصیه می شود تا کولرها را در درجه ۲۴ الی ۲۶ تنظیم کنند تا ضمن برخورداری از دمای متعادل در مصرف برق نیز صرفه جویی کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات